تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۲۸
۰
کد مطلب : ۹۲۹۳

مداحان از خرافه‌گويي در بيان مسائل عاشورا خودداری كنند‌

مداحان از خرافه‌گويي در بيان مسائل عاشورا خودداری كنند‌
حجت‌الاسلام علي شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان در جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي و مناسبت‌هاي مذهبي شهرستان سمنان با تاكيد بر تقويت ساختار فرهنگي مراسم عزاداري‌ها، دسته‌روي دسته‌هاي عزاداري در مناسبت‌هاي مذهبي را با هماهنگي اين اداره كل و شوراي هيئت‌هاي مذهبي عنوان کرد.

وی تصریح کرد که بايد آفات و انحرافات كه مايه وهن مراسم مذهبي است، شناسايي و با اتخاذ سياست‌هاي لازم در جهت رفع آنها اقدام شود.

شکری از مسئولان كانون مداحان درخواست کرد که با تغذيه فكري و برپايي كلاس‌هاي مداحي بستري مناسب براي رشد مداحان در زمينه‌هاي مختلف فراهم آورند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه مداحان در كنار رعايت شعائر ديني و مذهبي، بايد شعائر ملي را نيز حفظ كنند؛ عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت را در جامعه اسلامي عنوان کرد كه تزلزل دين و اعتقادات را سبب مي‌شود.

وی با اشاره یه اینکه مداحان بايد شئون اسلامي و اخلاق مداحي را رعايت كرده و خود را فقط مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بدانند، زيرا آنها مداح اشخاص و جناح‌هاي سياسي نيستند؛ از مداحان درخواست کرد که با اعمال خود براي جوانان الگو بوده و فضيلت‌هاي علمي و رفتاري اهل بيت(ع) را در جامعه ترويج كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما