تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۴
۰
کد مطلب : ۹۲۳۹
برای نخستین بار در کشور؛

مجموعه اشعار عاشورایی در قم به چاپ می‌رسد

مجموعه اشعار عاشورایی در قم به چاپ می‌رسد
 حجت‌الاسلام محمد نجاریان‌زاده، رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری نشست شاعران و مداحان استان قم در محل این اداره کل بیان کرد که در این جلسه مقرر شد برنامه‌های امسال کانون شاعران و مداحان به همراه پیشنهادات اعضای این کانون برای تخصیص اعتبارات به مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ارائه شود.

وی با بیان اینکه قم ام‌القرای جهان اسلام است، تصریح کرد که این استان از نظر تربیت شاعران و مداحان ولایی در سطح بالایی قرار دارد و بسیاری از مداحان و شاعران کشور با مراجعه به قم نیازهای نرم‌افزاری خودشان را تامین می‌کنند.

برای پاسخگویی به این نیازها قرار شد قبل از فرارسیدن ماه محرم، مجموعه اشعار عاشورایی به همت کانون شاعران و مداحان استان قم منتشر شود.

نجاریان‌زاده در مورد ضرورت انتشار این مجموعه افزود که مجهزکردن مداحان به مجموعه شعرهای ولایی باعث جلوگیری از ورود آنها به تحریفات دینی می‌شود.

در این مجموعه اشعاری که تاکنون در هیچ کتاب یا مجموعه‌ای به چاپ نرسیده باشد، برای استفاده مداحان سراسر کشور منتشر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری گردهمایی مداحان و شاعران استان قم خبر داد و گفت که این گردهمایی قبل از فرارسیدن ماه محرم و برای جلوگیری از تحریفات در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده برنامه‌ریزی برای برپایی اردوی زیارتی شاعران و مداحان استان به مشهد مقدس را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و بیان کرد که این اردوی زیارتی در دو گروه ۵۰نفره و ویژه مداحان و شاعران مرد در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما