تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۱
۰
کد مطلب : ۹۱۹۱

لاریجانی: عمق‌بخشی به بصیرت دینی مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی است

لاریجانی: عمق‌بخشی به بصیرت دینی مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی است
 مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضای شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی استان قم دیروز با علي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي دیدار و گفتگو کردند.

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به ویژگی مردمی بودن هیئت‌های مذهبی بیان کرد که هیئات مذهبی با خصوصیات دینی مردم عجین است و یک سنت تاریخی است که حتی رژیم پهلوی هم نتوانست آنها را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه مردم به نیایش‌های اسلامی تعلق خاطر دارند و همین امر باعث شد که گردهم جمع شوند، تصریح کرد که هیئات مذهبی باید از دولتی شدن پرهیز کنند چراکه تشکل‌های مذهبی در بطن مردم هستند و اگر به دولت متصل شوند، به مرور زمان ویژگی مردمی بودن آنها از بین می‌رود.

لاريجاني بصیرت دینی را مهم‌ترین هدف هیئات مذهبی دانست و آنچه که موجب استحكام فكري، شخصيتي و نيز اعتقادي در افراد مي‌شود، را بصيرت ديني عنوان کرد و برای عمق‌بخشیدن به این مهم باید از معارف اهل بیت و ائمه اطهار(ع) استفاده کرد.

وی افزود که بايد هدف‌گذاري و سمت‌گيري هيئات مذهبي مشخص باشد و اگر فعالیت‌های این تشکل‌های مردمی بر اساس نیاز روز مخاطبان نباشد آفت بزرگی گریبانگیر هیئات مذهبی می‌شود.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هيئات مذهبي بايد از كارهاي خرد سياسي پرهيز كنند، افزود که اين فعالیت‌ها مربوط به احزاب است و هيئات مذهبي هر چه به معارف اهل بيت(ع) نزديك‌تر شوند، در جان و دل مردم اثر زيباتري خواهند داشت.

وی سياسي‌شدن منبرهاي مساجد را نامناسب دانست و از هيئات مذهبی درخواست کرد که  نخست زيربناي ديني را فراهم کنند و سپس به مسائل روز بپردازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه مداحي امري با ارزش است، بیان کرد که مداحي به دليل اينكه مختص به اعتقادات تشيع است، موجب فوران احساسات می‌شود و اين احساسات به اراده پيوند می‌خورد و اراده هم معطوف به هدف كه بصيرت ديني است، منجر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را ستون فقرات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و خطاب به اعضای شورای مرکزی هیئات مذهبی یادآور شد که شما باید در امهات مسائل مهم کشور حساس باشید و فعالیت‌هایتان را در مسیر اهداف نظام و مقام معظم رهبری دنبال کنید.

وی ولايت فقيه عامل و ركن ركين موفقيت‌ها در كشور و از امهات نظام اسلامي دانست، به نحوي كه آنچه باعث شكست دشمن و پايداري وحدت و صلابت و پيروزي در مقاطع حساس و بزرگ كشور از جمله بحث هسته‌اي شد، تنها ولايت فقيه بود.

لاریجانی گفت که اگر امروز جمهوري اسلامي ايران با اين صلابت و موضع بالا در ميان كشورهاي منطقه و جهان به خصوص در برابر آمريكا و رژيم صهيونيستي ظاهر شده است تنها به واسطه ولايت فقيه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ولايت فقيه را گوهري گرانبها در كشور دانست و ولايت فقيه را مخالف صريح و روشن سلطنت و ديكتاتوري و حافظ حقوق مردم در مبارزه با فساد و تبعيض عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی از اصالت دینی برخوردارند، تصریح کرد که باید مراقب بود که هيئات مذهبي به خرافات كشيده نشوند و در این مسیر روحانیت و مرجعیت ستون‌هایی هستند که هیئات مذهبی باید فعالیت‌هایشان را با این میزان بسنجند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما