تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۳
۰
کد مطلب : ۸۹۰۸

کتاب «اسلام شیعی» مرجع درسی دانشگاه آلیکانته اسپانیا شد

کتاب «اسلام شیعی» مرجع درسی دانشگاه آلیکانته اسپانیا شد
کتاب «اسلام شیعی؛ تاریخ عقاید و خاندان‌های شیعه» تألیف دکتر سید احمدرضا خضری به‌عنوان مرجع و منبع درسی رشته اسلام‌شناسی دپارتمان اسلام و عرب دانشگاه آلیکانته انتخاب و معرفی شد.

بر اساس اعلام رسمی دانشگاه آلیکانته این کتاب که تألیف دکتر سید احمدرضا خضری است و چندی پیش به اسپانیولی ترجمه و منتشر شده است، به‌عنوان مرجع و منبع درسی رشته اسلام‌شناسی دپارتمان اسلام و عرب دانشگاه آلیکانته انتخاب و معرفی گردید.

این کتاب که به زبان اسپانیولی EL ISLAM SHIÍ, HISTORIA, IDEARIO Y GOBIERNOS  نام دارد؛ از معدود آثارمستقلی است که درباره مبانی عقیدتی، تحولات تاریخی ، زندگانی امامان شیعه و روند تاریخی ظهور دولت‌ها و خاندان‌های شیعی در کشور اسپانیا منتشر شده است. چرا که آنچه پیش از این در این‌باره وجود داشته نگاشته‌های پراکنده‌ای است که عموماً از زبان‌های دیگر ترجمه شده و مبتنی بر دیدگاه‌ها و تحقیقات خاورشناسان ومنابع غیر اسلامی بوده است.

کتاب «اسلام شیعی» در سه بخش و بیست و هفت فصل تنظیم شده که
در بخش اول؛ واژه‌شناسی، مبانی و اصول اعتقادی و چگونگی پیدایش تشیع؛
در بخش دوم؛ تشیع در دوره امامان معصوم (ع) با تأکید بر اقدامات بنیادی آنان در ترویج و تبیین مبانی تشیع و تشریح روند پیدایش قیامها و خیزشهای شیعیان
و در بخش سوم ؛ تشیع در دوره غیبت امام دوازدهم(عج) و چگونگی ظهور دولت‌ها و خاندان‌های مهم شیعی در شرق و غرب جهان اسلام از آغاز تا پایان صفویان و نقش و سهم هر یک از آنان در ترویج و گسترش تشیع مورد کاوش و بررسی قرار گرفته است.

کتاب «اسلام شیعی» با پشتیبانی رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا و همکاری دپارتمان اسلام و عرب دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، توسط مؤسسه انتشاراتی اتنئا به چاپ رسیده و به قیمت هر جلد بیست یورو به بازار کتاب اسپانیـا عرضه شده و هم‌اکنون در برخی از فروشگاه‌های مشهور کتـــاب اسپانیا نظیر خانه کتاب(CASA DE LIBRO) در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما