تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۲
۰
کد مطلب : ۸۶
نماينده ولي فقيه در سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي

جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا در ارتقا شور و شعورجامعه موثر است

جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا در ارتقا شور و شعورجامعه موثر است
به گزارش خیمه، نماينده ولي فقيه در سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي افزود: سوژه‌هاي عظيم و عميق به‌قدري در آستان قدس رضوي وجود دارد كه هر كس مي‌تواند به اندازه معرفت خود از وجود آقا امام رضا(ع) بهره ببرد.

حجت‌الاسلام اديب يزدي اظهار داشت:اين جشنواره كه در ‪ ۳۰‬استان كشور برگزار مي‌شود، برنامه‌اي بسيار عميق است و مي‌تواند بر شور و شعور جامعه امروز ما به خصوص نسل جوان تاثير بسياري بگذارد.

رييس مجتمع فرهنگي بلال در ادامه گفت: جوان روحيه خاص خودش را دارد و هميشه به دنبال پناهگاهي براي خود مي‌گردد و اگر آن هنگام كه چشم باز مي كند خود را در روح متعالي و جاويد در پناه امام رضا (ع) بداند، آنگاه غرق در معنويت مي‌شود.

وي اضافه كرد: ما بايد جوانان را بيشتر درك كنيم و پاي درد دل آنها بنشينيم و از انتقادهاي آنها فرار نكنيم، بايستي موقعيت و بستري مناسب را براي آنها فراهم كنيم تا حرف شان را بزنند و انتقاد خودشان را بيان كنند.

وي افزود: جشنواره امام رضا(ع) مي‌تواند از جمله فعاليت‌هايي باشد كه جوانان را با فرهنگ غني رضوي آشنا كند.

او در ادامه به نظر مقام معظم رهبري مبني بر تقويت مباني وحدت در كشور به نقش سازنده فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در تحكيم اتحاد ملي اشاره كرد.

اديب يزدي اظهار داشت: يكي از مهمترين مباني وحدت در كشورما همين لهجه هاي متفاوت است و ما اين خرده گويش‌ها و لهجه‌هاي متفاوت در سراسر كشور را نمي‌توانيم از نطر دور داشته باشيم،چراكه اينها سرمايه‌هاي عظيم فرهنگي اين كشور به شمار مي‌آيند.

بنابرگزارش کمیته اطلاع‌رساني پنجمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)، وي گفت: بايد به هر قيمتي حفظ شوند، ضمن آنكه اين گوناگوني زبان‌ها و لهجه‌هاي محلي در جهت تقويت اتحاد ملي نيز بسيار موثر است و برگزاري جشنواره امام رضا(ع) در ‪ ۳۰‬استان كشور نمودي از اين اتحاد ملي و انسجام اسلامي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما