تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۲
۰
کد مطلب : ۸۵۷
یک مسوول فرهنگی:

پژوهش در زمينه عزاداري ها ضروری است

پژوهش در زمينه عزاداري ها ضروری است
به گزارش خیمه، مدير كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی كه بر گرفته از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است كه در خراسان رضوی به همت اعضای ستاد پيشرفت خوبی داشته است. 

حجت السلام سيد آبادی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی كه با حضور فرماندار مشهد و اعضای ستاد در محل اداره كل تبليغات اسلامی استان برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: انگيزه، عامل بسيار مهم در ساماندهی شئون فرهنگی است كه همه دستگاههايی كه در بحث فرهنگی و مخصوصا فرهنگی دينی فعالند انگيزه دارند كه اين فرهنگ با شكوه و تاثير گذار در چارچوب موازين دينی و شرعی برگزار شود .

وی پژوهش را در زمینه عزاداری ها  ضروری دانست و افزود: پژوهشی خوب و گسترده در زمينه آسيب ها و مشكلاتی كه در عزاداريها وجود دارد از طرف اداره كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شده كه محصول آن می تواند در مسير آسيب زدايی از عزادارها تاثير گذار باشد .

حسن موحيان فرماندار مشهد نيز در اين جلسه با بيان اينكه دشمن در قالبهای مذهبی شبهات و القائات را وارد دين می كند گفت: رمز نگه داشتن تاسوعا و عاشورا عزادريها و مرثيه خوانی ها است.

وی تصريح كرد: ولی متاسفانه شبهاتی وارد اين فضا شده كه مورد اعتراض آيات عظام نيز بوده و هست.

وی افزود: بايد عزاداريها در جهت اهداف حركت ابا عبدا... الحسين (ع) باشد كه سازمان تبليغات اسلامی به عنوان متولی امر تبليغ اين مساله را بايد دنبال كند.

فرماندار مشهد خواستار ساماندهی عزاداريها و جلوگيری از ورود آلات موسيقی به مداحی ها شد و گفت: مداحی بايد پيام آور معارف دينی بوده و اشعار نيز بايد دارای مضامين صحيح و قوی باشد.

وی همچنين بر ساماندهی ايستگاههای صلواتی و آئين قربانی كردن احشام در تاسوعا و عاشورا تاكيد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما