تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۰
۱
۰
کد مطلب : ۸۰۱۸

یک زن درمقام رهبری مسجد مسلمانان اوهایو

یک زن درمقام رهبری مسجد مسلمانان اوهایو
سالمنا صدیق، مسلمان افغانی، بر کلیه عملکردهای محل اجتماعات این مرکز، مدارس و مسجد، از جمله فعالیت‌های امام این مرکز اسلامی نظارت دارد ومقصود او این است که به جهان غیرمسلمان نشان دهد که زنان مسلمان می‌توانند به هرهدفی که می‌خواهند، دست پیدا کنند.

سالمنا که نخستین زن مسلمانی است که به ریاست مسجد سعد اسلامی و مرکز همجوار آن از جمله یک مدرسه وابسته به این مرکز برگزیده شده است، می‌گوید: «این نوع رهبری به عنوان سرمشقی است که می‌تواند بهترین راه برای تغییر اذهان و تصورات مردم به شمار می‌رود.»

وی درنظردارد تا آن چهره کلیشه‌ای و منفی که در ذهن افراد درباره اسلام وجود دارد به ویژه نقش زنان را عوض کند. او معتقد است قوانینی که می‌گویند زنان نباید تحصیل کنند یا نباید بدون همراهی شدن توسط یک مرد خانه را ترک کنند و یا این که باید ازسرتا پا پوشانده شوند ریشه در فرهنگ دارد و نه در مذهب اسلام.

سالمنا می‌گوید: در اسلام این گونه مسائل بستگی به انتخاب افراد دارند و برای اثبات این موضوع و نقش زنان در اسلام به طرز زندگی و خانواده حضرت محمد(ص) اشاره می‌کند که زنان در خانه پیغمبر خود را مخفی نمی‌کردند. آنها پشت پرده‌ها و پشت دیوارها پنهان نمی‌شدند. بلکه به جنگ می‌رفتند و در تجارت دست داشتند.

وی هم چنین در صدد است تا توجه مسلمانان خارج از مرکز را نیز به صورتی بیشتراز گذشته به آن جلب کرده و از آنها در پیشبرد شرایط این مرکزاستفاده کند.

سالمنا برای مدت یک سال در مقام ریاست مرکز اسلامی تولیدو در اوهایو باقی خواهد ماند.

شهر تولیدو در ایالت اوهایو یک شهر قدیمی صنعتی است که در مناطق میانی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. مسجد سعد و مرکز اسلامی وابسته به آن از ۲۰ سال پیش و برای نخستین بار به صورت یک مجمع کوچک نمازخوانی در دانشگاه محلی این شهر آغاز به کار کرده است.

امروز این مرکز تبدیل به یک جامعه کوچک هزارنفری شده است و زنان نقش مهم و اساسی در تمام مراحل و جنبه‌های مختلف اداره آن ایفا می‌کنند.

[درباره مرکز اسلامی اوهایو]
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

حاج علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار خوبی بود ما جهان نویس های قدیمی از خانم خاک پور تشکر می کنیم که همچنان سرویس چهان رو زنده نگه داشته اند. :)