تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۷۶

آغاز به کار نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" در بنگلادش

آغاز به کار نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" در بنگلادش
به گزارش خیمه، نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و اسلامی و ارتقاء آگاهیهای مسلمانان، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش از یک شنبه بیست و هفتم ماه جاری آغاز و تا یک هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود . 

این نمایشگاه با حدود 160 تابلو و اثر نفیس خوشنویسی و خط، نقاشی‌های قرآنی از هنرمندان ایرانی و بنگلادشی افتتاح شد.

آثار ارائه شده هنرمندان ایرانی را آیاتی از قرآن مجید و اسما جلاله تشکیل داده که با ذوق و علاقه هنری تهیه و نگاشته شده‌اند. هنرمندان ایرانی شیوه های متفاوتی مانند خط - نقاشی روی سرامیک و مرمر با تذهیب و خط‌های ثلث، نسخ، نستعلیق، نستعلیق شکسته، معلی، قلم و مرکب، رنگ و روغن روی بوم و کاغذ، گواش، و اکریلیک را برای عرضه هنر خویش در این نمایشگاه به خدمت گرفته‌اند.

43 اثر لامینه شده از جلد و صفحات قرآن‌های نفیس موجود در کتابخانه قدس رضوی و نیز خوشنویسی‌های مختلف، زینت بخش این نمایشگاه است.

در بخش مخصوص هنرمندان بنگلادش نیز حدود 50 اثر متوع شامل طرح، خط- نقاشی و خوشنویسی به عنوان نمونه‌هایی از نگرش هنرمندان این کشور به قرآن عرضه شده است .

یک نمونه کامل قرآن نگاشته شده با حنا (در سه جلد) توسط یک بانوی علاقمند به کارهای هنری قرآنی و تابلوهای چهارگانه وی از نمونه‌های ویژه آثار بنگالی است که مورد توجه قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما