کد مطلب : ۷۱۴۰
نگاه معلمان دینی ترکیه به آموزههای علوی
با آنکه دولت ترکیه تصمیم به تدریس دروس مرتبط با علویان در مدارس نموده است، اما هنوز معلمان علوم دینی، فرهنگ و اخلاق ترکیه خود را آمادة تدریس این دروس نمیدانند.
گرچه همه این 800معلم علوم دینی که قرار است در ۲۵ استان علوینشین این کشور به تدریس مبانی علویت بپردازند، اما سئوالات زیادی به علت عدم آشنایی کافی با این تعالیم در ذهن دارند.
دکتر رجب کایماکجان، استاد دانشگاه ساکاریا با طرح سئوال «علویت را چگونه تعریف میکنید»، از آموزگاران علوم دینی، تحقیقی در این زمینه به عمل آورده است.
بر اساس نتایج این تحقیق، ۱۲درصد از آموزگاران علویگری را یک تشکل سیاسی، ۱۹درصد شاخهای از تشیع، ۱۵درصد یک مذهب و ۱۱درصد یک طریقت دانستهاند؛ همچنین ۸/. درصد از این آموزگاران علویگری را یک دین مستقل به شمار آوردهاند.
گرچه همه این 800معلم علوم دینی که قرار است در ۲۵ استان علوینشین این کشور به تدریس مبانی علویت بپردازند، اما سئوالات زیادی به علت عدم آشنایی کافی با این تعالیم در ذهن دارند.
دکتر رجب کایماکجان، استاد دانشگاه ساکاریا با طرح سئوال «علویت را چگونه تعریف میکنید»، از آموزگاران علوم دینی، تحقیقی در این زمینه به عمل آورده است.
بر اساس نتایج این تحقیق، ۱۲درصد از آموزگاران علویگری را یک تشکل سیاسی، ۱۹درصد شاخهای از تشیع، ۱۵درصد یک مذهب و ۱۱درصد یک طریقت دانستهاند؛ همچنین ۸/. درصد از این آموزگاران علویگری را یک دین مستقل به شمار آوردهاند.











