تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۲
۰
کد مطلب : ۶۹۰۵

تظاهرات حوزه نجف علیه سخنان الکلبانی

تظاهرات حوزه نجف علیه سخنان الکلبانی
چندهزار نفر از طلاب حوزه نجف به همراه مردم این شهر در اعتراض به سخنان الکلبانی در تکفیر شیعیان، فاصله مدرسه علمیه اهل‌بیت(ع) تا حرم امیرالمؤمنین(ع) را راهپیمایی کردند.

چندی پیش شیخ عادل الکلبانی نخستین امام جماعت سیاه‌پوست مسجدالحرام در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی عربی، تمام علمای شیعه را به خاطر آنچه او توهین به خلفای ثلاث از سوی علمای شیعه نامیده بود، کافر اعلام کرد.

در این تظاهرات در حالی که از سوی پلیس نجف محافظت می‌شد، اعتراضات شدیدی به سخنان کلبانی در هفته‌های گذشته صورت گرفت. طلاب حوزه علمیه نجف نیز از گفته‌های امام جماعت مسجد مکی اعلام برائت و بیزاری کردند. 

شیخ سامی المسعودی از اساتید برجسته حوزه نجف، طی سخنانی در پایان راه‌پیمایی، اهتمام به ریختن خون مسلمانان و شیعیان از سوی تکفیری‌ها را در نتیجه حرف‌های الکلبانی و امثال او دانست و گفت این‌گونه سخنان سبب از بین رفتن روح اخوت و برادری میان مسلمانان می‌شود. او در ادامه علمای شیعه را پیروان علم و اخلاق اهل‌بیت(ع) معرفی کرد که هیچ‌گاه حاضر نیستند تا خون مسلمانان را به ناحق مباح اعلام کنند.

الکلبانی در سخنانی بعد از اعتراضات شدید علمای شیعی و سنی سراسر جهان و در توجیه حرف‌های خود گفته بود علمای شیعه نیز اهل تسنن را کافر و خونشان را مباح می‌دانند.

بعد از سخنان المسعودی، ‌طلاب و سایر تظاهرات کنندگان،‌خواستار عزل الکلبانی از منصب خود در صورت عذرخواهی نکردنش شدند.
مرجع : وکالة أنباء براثا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما