تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۸
۰
کد مطلب : ۶۷۵۹

تاکید بر لزوم توجه به نظر رهبری در عزاداری‌ها

تاکید بر لزوم توجه به نظر رهبری در عزاداری‌ها
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در این جلسه با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري روشن كرده‌اند كه چگونه به مسائل شيعه و سني پرداخته شود، بیان کرد که ایشان به وحدت مسلمين معتقد هستند، با این وجود اگر شيعه و سني آگاهانه و ناآگاهانه اقدام به تفرقه كنند، هر دو مزدور دشمن هستند.

حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد اشكال نادرست عزاداري را يك نوع تهديدكننده فرهنگ عزاداري‌ها خواند و از ایجاد ساختار خوب در کشور برای جلوگیری از از این نوع تهدیدها شامل كانون مداحان، شوراي هيئات و ستاد شئون فرهنگی خبر داد.

وي با اشاره به اینکه وضعيت كشور در خصوص مسائل فرهنگي نسبت به گذشته متحول شده و مثبت حركت كرده ‌است، حركت بيشتر در اين زمينه را مستلزم پژوهش در اين زمينه خواند.

بحث در رابطه با ساماندهي تعزيه‌خواني و هيئات مجازي، احصاء شكل‌هاي عزاداري و بررسي آن‌ها از ديگر موارد مطروحه در اين جلسه بود.

هفدهمين جلسه ستاد مركزي ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت‌هاي مذهبي با حضور مديركل تشكل‌هاي ديني و مراكز فرهنگي و نمايندگاني از وزارت كشور، نيروي انتظامي، صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دفتر معاونت امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما