تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۶۴۲۵
وزير اوقاف مصر:

مساجد شيعيان را احيا می‌كنم و در آن نماز می‌گزارم

مساجد شيعيان را احيا می‌كنم و در آن نماز می‌گزارم
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «التوافق»، محمود حمدی زقزوق، وزير اوقاف مصر طی سخنانی كه در نوزدهمين همايش بين‌المللی فقه اسلامی در شارجه امارات ايراد نمود، بر لزوم اهتمام مؤسسه‌های اسلامی و فقها به آزادی اديان، تقريب ميان شيعيان و اهل تسنن در قالب نشست‌های ميان علمای مذاهب اسلامی تأكيد كرد.

وزير اوقاف مصر در ادامه با اشاره به اين‌كه امروز ديگر بايد اختلافات شيعه و سنی را به موزه تاريخ سپرد، يادآور شد: اين اختلاف سياسی است و پس از وفات حضرت محمد(ص) ايجاد شده و به دين و فرايض دينی ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اين‌كه بيشتر مساجد مسلمانان اعم از سنی و شيعه جدای از يكديگر است و هر كدام در مساجد خود نماز می‌خوانند، تصريح كرد: تصميم داريم مسجدی در مصر ساخته شود بی آنكه مذهب سنی و شيعه را در نظر بگيرد و تمامی مسلمانان در آن نماز بخوانند و هيچ مشكلی برای شيعيان ايجاد نشود، جدايی ميان مساجد شيعه و سنی مسئله‌ای است كه هيچ پايه و اساسی در دين ندارد.

زقزوق با بيان اين‌كه هيچ فرقی ميان شيعه و سنی وجود ندارد، افزود: همان‌گونه كه شيعيان دوستداران اهل‌بيت رسول خدا(عليهم السلام) هستند، مصری‌ها نيز بيشترين مردمی هستند كه به آن‌ها عشق می‌ورزند، آن‌ها شيعه نيستند بلكه سنی هستند كه دوستدار خاندان پيامبر اسلام(ص) هستند.

وی با اشاره به اين‌كه انديشمندان و علما بايد زمينه‌های رشد و شكوفايی مسلمانان را فراهم كنند، گفت: تمامی مساجد مصر زيرنظر وزارت اوقاف اين كشور قرار دارند، همچنين تلاش می‌كنيم مسجد حضرت زينب(س) را به ۷ هزار متر مربع توسعه دهيم، زيرا دوستی اهل‌بيت(عليهم السلام) در قلب‌های ما نهفته است، حال آن‌كه ملت مصر سنی هستند و نه شيعه.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما