تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۲
۰
کد مطلب : ۶۲

کتاب "عاشورا" بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفت

کتاب "عاشورا" بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفت
به گزارش خیمه، کتاب "عاشورا" به کوشش حجج اسلام سعید داودی و مهدی رستم‌نژاد منتشر شده است و به ماهیت حماسی واقعه عاشورا پرداخته شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: اگر يك نگاه اجمالى به تاريخ كربلا از روز نخست تا امروز بيفكنيم، شاهد تغيير فاحشى در برداشت‌هاى پيرامون اين مكتب از اين تاريخ خواهيم بود.

در ادامه این مقدمه افزوده شده است: در آغاز، عاشورا به صورت يك حماسه ظهور كرد: سپس فقط به صورت يك حادثه غم انگيز توأم با اشك و آه درآمد، و در قرن اخير بار ديگر چهره آغازين خود را بازيافت، يعنى در ميان سيل اشك و آه عاشقان مكتب حسينى، روح حماسى خود را نيز آشكار ساخت و توده‌هاى مسلمين را به حركت درآورد.

این کتاب در 3 بخش اصلی با عناوین شخصیت امام حسین‌(ع) و فلسفه عزاداری، ریشه‌های قیام عاشورا و انگیزه‌های قیام عاشورا، تنظیم شده است که هر بخش خود شامل چند فصل می‌شود.

در این کتاب عناوینی چون خطبه‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز، من هرگز تن به ذلت نمی‌دهم، ورود امام حسین(ع) به مکه و ذلت‌ناپذیری عاشوراییان به چشم می‌خورد.

این کتاب به همراه مجموعه‌ای از مراثی در عزای امام حسین(ع)، فهرست آیات، روایات، قبایل و گروه‌ها و اماکن به مخاطبان عرضه شده است.

بنابر گزارش ایبنا، این کتاب در سایت اینترنتی www.makaremshirazi.org در دسترس کاربران اینترنتی قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما