تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۸
۱
۰
کد مطلب : ۶۰۳۶

فیلمبرداری «عصر روز دهم» در آستانه‌ توقف است

فیلمبرداری «عصر روز دهم» در آستانه‌ توقف است
به گزارش خیمه، مجتبی راعی با بیان اینکه «به دلیل مشکلات جدی مالی قادر به فیلم‌برداری 20 درصد باقی مانده از کار نیستیم»،گفت: «تاکنون هم این پروژه را با چنگ و دندان و مشکلات فراوان پیش بردیم و متأسفانه قول‌هایی که به ما برای تأمین مسائل مالی داده‌اند، عملی نشده است و تشکیلاتی که باید از کار حمایت می‌کردند، نکردند و دیگر امکان ادامه کار وجود ندارد.»

وی با اشاره به اینکه «ما دوماه در سخت‌ترین شرایط در کشور عراق که بوی ناامنی می‌آمد کار کردیم و الآن عوامل گروه شب عید دست‌خالی به خانه‌شان می‌روند که این برای من بسیار دردآور است»، افزود: «ظاهرا در کشور ما فیلم‌سازی هیچ‌گونه لذتی همراه خودش ندارد و فقط همراه با رنج فراوان است.»

این کارگردان تصریح کرد: «حدود 20 درصد کار در جنوب باقی مانده است که با مشکلات پیش‌آمده وضعیت آن مشخص نیست.»

داستان این فیلم از خرمشهر و در دوران جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و زندگی یک خانواده را به تصویر می‌کشد که جنگ باعث جدایی آن‌ها می‌شود و بعد از وقایع دیگری از جمله سقوط صدام و جنگ آمریکا و عراق آن‌ها همدیگر را پیدا می‌کنند.

پروژه «عصر روز دهم» برای اولین بار توسط رسول ملاقلی پور مطرح شد و این کارگردان حتی برای دیدن لوکیشن‌های فیلم سفرهایی به کربلا داشت اما با مرگ وی، پروژه به شکل دیگری و این بار توسط مجتبی راعی از دیگر فیلمسازان سینمای کشور ساخته می‌شود.

سایر عوامل این فیلم که توسط بنیاد سینمایی فارابی و به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخته می‌شود عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: شاپور پورامین،
صدابردار:مهران ملکوتی،
مدیر تولید: پیمان جعفری،
مدیر پشتیبانی تولید عراق:اکبر شیرازی،
جلوه‌های ویژه:جواد شریفی‌راد،
بازیگران: هانیه توسلی، احمد مهران‌فر، صغری عبیسی، سلیمه رنگزن و الهام حمیدی.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

بسم الله... یاد و خاطره شهدای نهضت جهانی اسلام گرامی باد عزیز آقای راعی کارگردان عصر روز دهم عزیزم کربلا رفتن خون می خواهد "و من یتوکل علی الله فهو حسبه".... بدرستیکه حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است .راه قدس از کربلا میگذرد... به برکت صلواتی برمحمد و ال محمد(ص) مهندس هومن فلاح