تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۶
۰
کد مطلب : ۵۶۱۱
یک روزنامه عراقی:

جمعيت عظيم زائران اربعين، مسئولان کربلا را شگفت زده کرد

جمعيت عظيم زائران اربعين، مسئولان کربلا را شگفت زده کرد
به گزارش خیمه، اکثر روزنامه هاي عراق در دومين روز متوالي، نيز به مناسبت ايام حزن انگيز اربعين حسيني، منتشر نشدند اما در اين ميان تنها چند روزنامه منتشر شد که از جمله آنها "المدي " است.

اين روزنامه کثيرالانتشار عراق به نقل از مسئول جمعيت هلال احمر کربلا آورده است: «از جمعيت عظيم زائراني که امسال در زيارت اربعين حسيني شرکت کرده اند به ويژه زائران غير عراقي ، متعجب و شگفت زده شديم.»

محمد عبدالصاحب الکعبي گفت: «بيش از 170 هزار زائر غير عراقي از کشورهاي عربي و خارجي و اسلامي امسال در زيارت اربعين حسيني شرکت کردند.»

در اين گزارش اشاره شده است که تعجب انگيزتر اينکه، براي اولين بار گروهي زائر از کشورهايي مانند آمريکا، چين و آلمان و ديگر کشورهاي دور افتاده به کربلا آمدند.

مسئولان کربلا قبلا گفته بودند که امسال زائراني از تانزانيا، جزاير کومور، اندونزي، پاکستان، افغانستان، کشورهاي اروپايي و به ويژه جمهوري اسلامي ايران که اکثريت را تشکيل مي دادند، شرکت کرده اند.

روزنامه المدي در ادامه نوشته است که با وجود وقوع برخي حوادث تروريستي که در نتيجه آن دهها نفر کشته و زخمي شدند اما در مقايسه با حجم عظيم زائران که بي سابقه است، اين حوادث ناچيز محسوب مي شوند.

المدي تصريح کرده است که براساس برآوردهاي انجام شده، بيش از 10 ميليون نفر در آيين هاي اربعين امسال شرکت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما