تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۰۶
۰
کد مطلب : ۵۲۲۰
صدرعاملي:

مي‌خواستم مفهومي از زائر را به تصوير بكشم

مي‌خواستم مفهومي از زائر را به تصوير بكشم
به گزارش خيمه، کارگردان فيلم «هر شب تنهايي» در جلسه نقد و بررسي اين فيلم گفت: «سال‌ها بود كه آمارهاي متفاوتي از تعداد زائران داشتيم و من در اين فيلم مي‌خواستم به زائر بپردازم و مفهومي از اين واژه را به تصوير بكشم.»

وي با بيان اينکه «كار سختي بود چون بايد به درون فرد رسوخ كني و او را درك كني»، افزود:« ٩ فيلمنامه را در طول ٣ سال نوشتم. فيلمنامه‌هايي كه روي آن تحقيق كرده بوديم و حالا اگر عده‌اي آن را بي‌رمق مي دانند، بايد بگويم تلاش كرده‌ايم كه روح حاكم بر فيلم دچار مسائلي مثل خرافه‌پرستي نشود.»

صدرعاملي اظهار داشت:«بحث سه‌گانه من زيارت يا زائر نيست، بلکه مي‌خواستم فيلم به گونه‌‌اي متفاوت با فيلم‌هاي ديگر ساخته شود كه ايمان در آن جاري باشد.»

وي اضافه کرد:«هنگام توليد اين كار همه عوامل به شدت تحت تاثير قرار گرفته بودند. ما كار را روز اول ماه رمضان شروع كرديم و عيد فطر پايان يافت. اگرچه كار در آستان قدس رضوي محدوديت‌هايي دارد كه شرايط را سخت مي‌كند. اميدوارم مسئولان حرم فضايي ايجاد كنند تا كساني كه مي‌خواهند در اين ارتباط فيلم بسازند بتوانند با شرايط بهتري كار كنند.»

كامبوزيا پرتوي، نويسنده «هر شب تنهايي» نيز در اين نشست گفت: «ابتدا قرار بود اين قصه را اصغر فرهادي كار كند اما پس از تصويب طرح، مشغول كار ديگري شد. به همين دليل من با گروه همكاري كردم و حالا كه فيلم ساخته شده است، افسوس مي‌خورم، چون معتقدم كه اين فيلم فرصت مناسبي بود براي اين كه در آن روايت خود از ده فرمان را به تصوير بكشيم چون قرار بود اين كار متشكل از چهارده قصه باشد كه اين اتفاق نيفتاد.»

در اين نشست، فرج حيدري، فيلمبردار و حامد بهداد، بازيگر نيز حضور داشتند.
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما