تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۱۲
۰
کد مطلب : ۴۸۴۰
یک عاشوراپژوه:

كربلا در طول تاريخ تکرار مي‌شود

كربلا در طول تاريخ تکرار مي‌شود
به گزارش خیمه، محمدرضا سنگري در هفتمين يادواره شهداي زن و زنان ايثارگر کاشان بیان کرد:«پيروي از امام حسين(ع) و اطاعت عاشقانه ايشان از جمله پيام‌هاي حماسه کربلاست که در رفتار حضرت ابوالفضل العباس(ع) تجلي يافته است.»

وي، عظمت حضرت ابوالفضل (ع) را به اطاعت ايشان از امام حسين(ع) دانست و افزود: «حضرت ابوالفضل(ع) هرگز اجازه دخالت در تصميم‌گيري هاي ايشان را به خود نمي‌داد.»

مدير گروه زبان و ادبيات فارسي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت شناخت حماسه کربلا و عاشورا و درک و تامل بر درس‌ها و نکته‌هاي فراوان اين واقعه عظيم تاريخ، به‌ويژه در شرايط امروز تاکيد کرد.

سنگری، ايثار، رشادت، شهادت، محبت، عشق و اراده را از درسهاي مهم عاشورا عنوان کرد که هرکدام از آنها در يکايک اصحاب و ياران امام حسين(ع) به شکلي جلوه پيدا مي کند.

این عاشوراپژوه با اشاره به اينکه «در طول تاريخ، کربلا تکرار مي‌شود»، گفت: «امروز شاهد کربلايي ديگر در غزه هستيم.»

وي با اشاره به وجود شباهت‌هاي بسيار ميان واقعه کربلا و غزه، محاصره اقتصادي، کودک‌کشي، مظلوميت مردم غزه و مقاومت دليرانه آنها در برابر ظلم را از جمله شباهت‌هاي مهم اين دو واقعه دانست.

سنگري همچنين در جمع معاونان مربيان پرورشي مدارس کاشان به تبيين درس‌هاي عاشورا و نقش مربيان و معلمان در انتقال صحيح اين پيامها به نسلهاي آينده پرداخت.

يادواره شهداي زن و زنان ايثارگر کاشان، از سوي حوزه هاي يکم و دوم بسيج خواهران ناحيه مقاومت بسيج سپاه کاشان، در سالن ورزشي شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما