تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۴۵
۰
کد مطلب : ۴۵۰۸

ويژه‌نامه ماه محرم در پايگاه «حديث‌نت» منتشر شد

ويژه‌نامه ماه محرم در پايگاه «حديث‌نت» منتشر شد
به گزارش خیمه، گزيده‌ای از حكمت‌های امام حسين(ع)، شناخت مختصرى از زندگانى امام حسين(ع)، حادثه عاشورا علل، درس‌ها و عبرت‌ها، فرهنگ عاشورا در سيره معصومين(ع)، نقش عوام و خواص در حادثه عاشورا، حسين‌بن‌على(ع) مظهر عزت، نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت و زنان و نهضت‏ حسينى از بخش‌های تشكيل‌دهنده اين ويژه‌نامه است.

همچنين در اين ويژه‌نامه جلد اول و دوم كتاب «حكمت‌نامه امام حسين(ع)»، تاليف آيت‌الله محمدی ری‌شهری و با همكاری محمود طباطبايی و روح‌الله طباطبايی و نيز كتاب «جواهر‌الحكمة للإمام أبی عبد‌الله الحسين(ع)» تأليف آيت‌الله محمدی ری‌شهری به‌صورت آنلاين قرار داده شده است.

در بخش «فرهنگ عاشورا در سيره معصومين(ع)» می‌خوانيم: «نهضت امام حسين‏(ع) نهضتى مقدس، متعالى و روحانى بود. پاكى، خلوص، بى‏اعتنایى به دنيا، برى بودن از اغراض شخصى و آز و جاه‏طلبى و خودخواهى از ويژگی‌هاى اين قيام است. انقلاب آن حضرت درس قسط، عدالت، توحيد، شرافت، ايثار و فداكارى به مردم داد.»

«فرزند پيامبر(ص) با خون خويش درخت اسلام را كه رو به خشكيدگى گذاشته بود، آبيارى كرد و در تاريكى ظلم و فساد بنى‏اميه درخششى به‌وجود آورد كه آن محيط ظلمانى را نور و روشنایى بخشيد و بزرگراه سعادت را نمايان كرد و ابرهاى تيره و تارى از آسمان بر جوامع اسلامى بلكه جوامع انسانى پراكنده شد و چهره اسلام را چنان كه هست‏ بر جهانيان آشكار ساخت به همين دليل است كه سوره «الفجر» سوره «الحسين‏» نام‌گذارى شده است.»

همچنين در بخش ديگری از اين ويژه‌نامه با عنوان «نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت» آمده است: «نهضت امام حسين(ع) از نادرترين رخدادهایى است كه تفكر انسان‌ها را به خود معطوف داشته است و در تاريخ اسلام ارزش والایى دارد؛ شهادت حسين‌بن‌على(ع) حيات تازه‏اى به اسلام بخشيده، خون‌ها رابه جوشش آورد و تن‌ها را از رخوت خارج ساخت.»

«امام حسين(ع) با حركت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده و احساس ذلت و زبونى و اسارت را كه از اواخر حكومت عثمان بر روح جامعه‏اسلامى حكمفرما شده بود، تضعيف كرد. آن‌چه امت اسلامى از زمان وقوع اين حادثه عظيم تا امروز بر آن‏ متفق است، اين است كه انقلاب كربلا هيبت و ابهت اسلام را كه به‏ علت‏ حاكميت فرمانروايان ضعيف‌النفس و تحقير ارزش‌ها و مقدسات ‏دينى رو به افول گذارده بود، احيا كرد. حركت امام حسين(ع)، حركتى است مستمر براى همه نسل‌ها و همه عصرها است.»

برای بازدید از پايگاه «حديث‌نت» اينجا را ببينيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما