تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۵
۰
کد مطلب : ۴۳۰۵
در حرم امام رضا (ع)؛

اعضاي 300 هيات عزاداري در مشهد براي مظلومان غزه دعا کردند

اعضاي 300 هيات عزاداري در مشهد براي مظلومان غزه دعا کردند
به گزارش خیمه، همايش هيات‌هاي مذهبي مشهد در نخستين شب ماه محرم با حضور بيش از دو هزار نفر از اعضاي 300 هيات عزاداري در مشهد در رواق امام خميني حرم رضوي برگزار شد.

 بيش از دو هزار نفر از اعضاي هيات‌هاي مذهبي مشهد در اين مراسم از حضرت رضا(ع) براي دو ماه عزاداري در محرم و صفر کسب اجازه و عزاداري‌هاي سيدالشهداء(ع) را به طور رسمي آغاز کردند.

اعضاي هيات‌هاي مذهبي مشهد در اين آيين معنوي ضمن توسل به امام رضا(ع) براي توفيق سوگواري شايسته و با معرفت در رثاي سرور شهيدان اهل بهشت، در محضر امام هشتم از خداوند متعال خواستند تا پيروزي و سرافرازي مظلومان فلسطيني و دردمندان غزه و نابودي کامل و مرگ غاصبان صهيونيستي هر جه زودتر محقق شود.

عزاداران حسيني همچنين با پرچم‌هاي عزا در دست، شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا سر دادند و جنايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي را در غزه محکوم کردند.

قرائت قرآن، مداحي، نوحه‌خواني، عزاداري و سينه‌زني هيات‌هاي مذهبي از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم معنوي بود.

حجت‌الاسلام اکرمي يکي از سخنرانان مذهبي مشهد در قسمتي از اين تجمع، با اشاره به جنايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي در غزه، گفت: «مهمترين درس عاشورا مقاومت و پايداري در برابر ظلم است و با پيروي از پيام عاشورا، پيروزي مردم مظلوم فلسطين در برابر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي نزديک است.»

 اين همايش به همت شوراي هيات هاي مذهبي خراسان رضوي زير نظر سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي با همکاري آستان قدس رضوي برگزار شد و خادمان حرم رضوي نيز در مراسم حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما