تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۲۴
۰
کد مطلب : ۴۰۱۲
برگزیده 35 سال ادبیات عاشورایی؛

کتاب «راز سر به مهر» منتشر شد

کتاب «راز سر به مهر» منتشر شد
به گزارش خیمه، «راز سر به مهر» دارای 24 اثر از 15 نویسنده است که در ابتدای هر داستان خلاصه‌ای از زندگینامه و آثار نویسنده به چاپ رسیده است.

"نگاه در نگاه پیرمرد" نوشته حسن احمدی، "سرباز" نوشته میثاق امیر فجر، "شبیه، شبیه، شبیه" نوشته قیصر امین پور، "کشمکش" نوشته اصغر استاد حسن معمار، "راز سر به مهر" نوشته محمود براتی خوانساری، "قربانی" نوشته محمدرضا بایرامی،"کودکی با یک جهان مردی" و "مهر خون" نوشته سید ابوالقاسم حسینی(ژرفا)، "مهر آوه مقدس"،"بهشت را زینب کنید" و "برایم قصه بگو" نوشته زهرا زواریان، "ساقه سبز نیاز" نوشته نرگس ساعتی،"قطره پنجم" و "قطره سیزدهم" نوشته سید محمد سادات اخوی، "کسی که آمدنی است" نوشته سید مهدی شجاعی، "سقا" نوشته مجید شاه حسینی،"تسبیح" نوشته مریم صباغ زاده ایرانی،"شمشیر کهنه" نوشته فریدون عموزاده خلیلی،"روایت غلام عبید الله بن زیاد" و "روایت یک کاتب گمنام" نوشته داود غفارزادگان و "رندان تشنه لب" و "میقات عشق" نوشته حمید گروگان عنوان داستان‌های این مجموعه است.

بر اساس این گزارش، داستان "نگاه در نگاه پیرمرد" از کتاب "داستان هفتم " احمدی انتخاب شده که توسط انتشارات سوره منتشر شده است. در این داستان، نویسنده داستانی امروزی را با یکی از مضمون‌های عاشورا پیوند می‌زند.

داستان "سرباز" نيز از کتاب "دو قدم تا قاف" انتخاب شده که انتشارات امیرکبیر در سال 1361 به چاپ رسیده است؛ در داستان سرباز، نویسنده تقارن زیبای جبهه های جنگ تحمیلی را با عاشورا و کربلا به تصویر می کشد.

"شبیه، شبیه، شبیه" نیز از کتاب "طوفان در پرانتز" که انتشارات برگ آن را در سال 1365 به چاپ رساند، انتخاب شده است؛ "کشمکش" نیز حکایت پیوند عاشورا و جبهه های جنگ است که از کتاب "صعود" انتخاب شده که توسط دفتر هنر و ادبیات ایثار، در سال 1378، منتشر شده است.

"راز سر به مهر" نیز از کتاب "باران نور" انتخاب شده که انتشارات لشگر چهارده امام حسین(ع) آن را به چاپ رسانده است؛ "قربانی" از کتاب گزیده ادبیات معاصر انتخاب شده که انتشارات نیستان آن را در سال 1378 به چاپ رساند و داستان های "کودکی با یک جهان مردی" و "مهر خون" ازکتاب مجموعه داستان های "زخم پروانه و دیدار" انتخاب شده و در آن نگاه و زاویه دید نویسنده نسبت به شخصیت های بسیار عزیز و گران بهای کربلا بسیار قابل تامل است.

"مهر آوه مقدس من" نیز از کتاب "برگزیده ادبیات معاصر" انتخاب شده که انتشارات نیستان آن را در سال 1378 به چاپ رساند.

"بهشت را زینب کنید" آخرین داستان زهرا راویان است که اخیرا در اولین گاهنامه ادبیات دینی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منتشر شده و به گفته کارشناسان کارنامه دینی این نویسنده را کامل کرده است.

"ساقه سبز نیاز" از جمله داستان هایی است که در اولین همایش ادبی هنری عاشورا به مراحل داوری راه پیدا کرد؛ این داستان از کتاب ساقه های سبز انتخاب شده است که انتشارات مدرسه در سال 1366 آن را به چاپ رساند.

"قطره پنجم" و "قطره سیزدهم" نیز از کتاب نوحه باران سادات اخوی انتخاب شده و "کسی که آمدنی است" از کتاب ادبیات معاصر شجاعی.

"سقا" نیز با وجود آنکه در زمان جوانی نویسنده و در کتاب "ساقه های سبز" نوشته شده آن قدر بن مایه تکنیکی و محتوایی دارد که بتوان آن را در این مجموعه داستان عاشورایی به چاپ رساند.

"تسبیح" از داستان های زیبای مریم صباغ زاده است که در اعماق فرهنگ عاشورا ریشه دارد و از کتاب "گزیده داستان معاصر" انتخاب شده است.

اما داستان "شمشیر کهنه" از جنبه هایی با داستان های مشابه با موضوع عاشورا فرق می کند؛ داستان حاضر از کتابی به همین نام انتخاب شده که انتشارات برگ آن را در سال 1364 به چاپ رساند و داستان "میقات عشق" نیز از مجله ادبیات داستانی در سال 71 انتخاب شده است.

مجموعه «راز سر به مهر» در 229 صفحه در شمارگان دو هزار و 500 نسخه، قطع رقعی و با قیمت 30 هزار ریال در مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما