تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
۰
کد مطلب : ۳۶۴۰۴
فردا؛

جلسه نقد کتاب دین تلویزیون؛ نظام تولید برنامه های دینی تلویزیون در سازمان صداوسیما برگزار می‌شود

جلسه نقد کتاب دین تلویزیون؛ نظام تولید برنامه های دینی تلویزیون در سازمان صداوسیما برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اندبشکده هیأت، به همت اندیشکده هیآت و همکاری گروه فرهنگ و جامعه انجمن جامعه شناسی ایران بیست و نهمین جلسه نقد کتاب دین تلویزیون؛ نظام تولید برنامه های دینی تلویزیون در سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

این نشست با حضور نویسنده کتاب، دکتر بشیر معتمدی و دکتر عبدالله گیویان و دکتر حسین سرفراز به عنوان منتقد برپا می شود.

نشست یادشده دوشنبه 26 دی ماه از ساعت: 16:45 در خیابان سمیه، تقاطع استاد نجات اللهی، پلاک 241، واحد 4 برگزار می شود.

علاقه مندان برای مشاهده مجازی این نشست می توانند به آدرس skyroom.online/ch/sazmanh  /armaneheyat مراجعه کنند.

«دینِ تلویزیون» با زیرعنوان «نظام تولید برنامه‌های دینی تلویزیون در سازمان «صداوسیما»، بیست‌وسومین عنوان از مجموعه کتاب‌های سرو نشر آرما است که به قلم بشیر معتمدی روانه بازار کتاب شده است.

تئوری‌های نظام تولید در سازمان تلویزیونی منظری است که نگاه را از سطح خُرد یا بررسی نظرات مخاطب به سطح کلان و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان سازمان که منجر به ساخت برنامه‌‌ها می‌شود، رهنمون می‌شود. در کنار آن تأثیر نظارت، کنترل و منابع مادی و نیروی انسانی در تولید برنامه‌‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد. در بُعد وسیع اجتماعی نیز نظام رسانه‌ای در تعامل با نظامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و تأثیر هرکدام از این نظام‌ها بر تولید برنامه‌‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

کتاب حاضر تلاش دارد تا از منظر نظام تولید به ارزیابی برنامه‌‌های دینی تلویزیون بپردازد. هدف این تحقیق در شکل تبیینی، شناسایی و تحلیل نیروها و شبکه‌‌هایی است که در تولید تلویزیونی مؤثرند و در شکل توصیفی، مستندسازی روند برنامه‌سازی تا سیاست‌گذاری تولید است.
«دینِ تلویزیون» در بازار کتاب

«دینِ تلویزیون» با زیرعنوان «نظام تولید برنامه‌های دینی تلویزیون در سازمان «صداوسیما»، به قلم بشیر معتمدی و با دبیری محسن‌حسام مظاهری در ۳۷۲ صفحه توسط نشر آرما منتشر شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما