تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
۰
کد مطلب : ۳۶۳۶۸

راه اندازی پویش خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران

راه اندازی پویش خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران
 حجت الاسلام فخر روحانی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت یک ساله بنیاد خیرین حوزه های علمیه اظهار داشت: در این چند سالی که به مناسبت برخی فعالیت ها با خیرین در ارتباط بودیم خیرین خواستار ارتباط بیشتر با حوزه علمیه هستند.
وی ادامه داد: با درایت آیت الله اعرافی و با توجه به سابقه ارزشمندی که در رابطه با بنیاد خیرین المصطفی که از ابداعات ایشان بود، داشت، بنیاد خیرین حوزه های علمیه در اواخر مرداد سال گذشته راه اندازی شد و این ایام سالگرد تاسیس این مجموعه می باشد در این یک سال گذشته علاوه بر اینکه عمده وقت بنیاد صرف تشکیل ساختار و تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها و توسعه ظرفیت های اولیه مجموعه شد،اما با توجه به حجم نیازمندی های طلاب و مدارس و واحدهای مختلف صفی و ستادی حوزه علمیه خصوصاً ارجاعات حوزه مدیریت تبرعات و کمک های خیرین جذب شد.
وی افزود: توزیع کمک‌های بنیاد در کمیسیونی که به این منظور تحت اشراف مستقیم دفتر مدیر حوزه های علمیه راه اندازی شده تصمیم‌گیری می‌شود و در کمترین زمان ممکن بدون بروکراسی‌های خاص اداری و به صورت شفاف به جامعه هدف توزیع می شود.
مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه بیان داشت: کمک هزینه ودیعه مسکن، پرداخت اقساط، کمک هزینه سلامت و درمان جهیزیه و ازدواج کمک به ایتام، حمایت از چاپ و نشر آثار نخبگان اعطای کمک معیشتی و حمایت از گروه‌های جهادی از اهم فعالیت‌های بنیاد در سال گذشته بوده است.
وی خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهمی که در مورد بنیاد خیرین وجود دارد این است که عملکرد این بنیاد مختص به طلاب و روحانیون نیست بلکه مجموعه خیرینی که حوزه‌های علمیه را مورد اعتماد خود می‌داند کمک هایشان را به این مجموعه اختصاص می دهند تا با توجه به نیات خیر آنها توزیع گردد و میزان قابل توجهی از این کمک ها در غیر حوزه اما به صورت هدفمند و با پیوست فرهنگی تبلیغی توزیع می گردد.
وی افزود: به عنوان مثال در هیچ کدام از وقایع و سوانح اجتماعی در یک سال گذشته نبوده مگر اینکه بنیاد حضور و امدادرسانی داشته است، مانند سیل هرمزگان، زلزله کرمان، حادثه متروپل آبادان، واژگونی قطار و همچنین فعالیت‌های مناسبتی در ماه مبارک رمضان ادغام عید سعید غدیر و برپایی عزاداری در ماه محرم و اطعام عموم عزاداران که معمولا به واسطه گروه‌های تبلیغی حوزوی که به این مناطق محروم اعزام می شود انجام می گیرد و این کمک‌ها به صورت هدفمند صورت خواهد گرفت.
مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه تاکید کرد: در دهه اول محرم تعداد ۶۹ نفر از بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه های درمان را نداشتند با کمک خیرین بنیاد ترخیص شدند و این پاسخی است به سلبریتی هایی که کمک های جامعه ی مذهبی را صرفا در برگزاری مراسمات عنوان نموده اند. لازم به ذکر است ۱۶۰ تن از خانواده های ایتام تحت پوشش مستقیم بنیاد هستند. همچنین فعالیت عظیمی برای اربعین حسینی و تشکیل موکب در مرز ایران و عراق از برنامه‌های پیش روی بنیاد است.
وی بیان داشت: یکی از مهم ترین فعالیت های این روزهای بنیاد راه اندازی پویش خانه های حسینی است که در آن، مستاجر متعهد می شود در ازای تخفیفی که از صاحب خانه می گیرد به صورت مستمر در خانه ای که اجاره نموده مراسم روضه برپا کند یا زیارت عاشورا بخواند و یا خانم خانه برای کودکان کلاس قرآن و نهج البلاغه داشته باشد. این طرح فعلا در قم اجرا می شود و متقاضیان چه کسانی که صاحب خانه هستند و دنبال مستاجری با این شرایط می گردند و چه افراد متدینی که حاضرند چنین شرطی را بپذیرند می توانند از طریق سایت بنیاد ثبت درخواست کنند تا در اسرع وقت با هم مرتبط بشوند. در این طرح هم مشکل مسکن بسیاری از افراد حل خواهد شد و نیازی نیست به سراغ ربا و وام های با سود بالا بروند و هم یک سنت حسنه دیرینه در میان خانه ها احیا می شود و طرفین از ثواب اخروی آن برخوردار خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما