تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۳۶۲۸۹

پیش بینی حدود یک هزار نفر راهنما برای مراسم پیاده روی اربعین

پیش بینی حدود یک هزار نفر راهنما برای مراسم پیاده روی اربعین
در راستای هماهنگی هر چه بیشتر با ستاد مرکزی اربعین حسینی،  نخستین نشست ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت با حضور رئیس سازمان، مشاوران و اعضای ستاد اربعین تشکیل شد که کمیته‌های ۱۵ گانه و توابع ۷ گانه آن در این ستاد، مشخص شد و وظایف هر کدام به تفکیک توسط رئیس ستاد اربعین سازمان حج تبیین شد.

رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت به تبیین وظایف، اقدامات و هماهنگی‌های لازم در ستاد تا مرزها، پایانه‌های مرزی و کشور میزبان و شهر‌های محل حضور زوار ایرانی پرداخت.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، گفت: با بیان اینکه طی یک دهه اخیر جمعیت زائران اربعین میلیونی شده است و پیش بینی می‌شود که امسال در اربعین حسینی بیش از ۵ میلیون نفر از کشورمان مشرف شوند.

حماسه میلیونی اربعین مقدمه‌ای برای آماده سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و این نشات گرفته از نگاه خداوند و سیدالشهداست.

 در عراق صحبت از جمعیت ۱۸ میلیونی در ایام اربعین می‌شود، در تاریخ و در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که جمعیتی این چنینی در مناسبتی مذهبی یا حتی ملی حضور یابند لذا این حضور پرشور و حتی تکریم و پذیرایی از این افراد بی نظیر است.

ما نیز به عنوان سازمان حج وزیارت و کمیته ثبت نام و اعزام که وظایف مختلفی بر عهده دارد از هیچ خدمتی دریغ نخواهیم کرد و در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین به دیدار اخیر رئیس جمهور با دست اندرکاران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: بنابر تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، جنبه مردمی بودن اربعین حسینی باید حفظ شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیت‌های ستاد اربعین حسینی سازمان گفت: یکی از وظایف سازمان حج و زیارت امداد و راهنمایی گمشدگان است که پیش بینی می‌شود تعداد راهنمایان زوار از ۵۰ نفر در سال قبل به یک هزار نفر افزایش یابد.

حسینی، راهنمایی و امداد زائران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: حضور پر رنگ امدادگران که به راهنمایی زائران در همه نقاط می‌پردازند موجب آرامش و دلگرمی زائران خواهد شد و همین احساس دلگرمی تاثیرات بسزایی را بدنبال دارد، بنابراین در هر جایی که احساس می‌شود زایر حضور دارد باید راهنمایان مستقر شوند.

وی گفت: تمامی برنامه ریزی‌ها در سازمان حج و زیارت برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار در ذیل ستاد مرکزی اربعین حسینی اندیشیده شده است.

در ادامه رئیس ستاد اربعین و معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به عنوان دبیر ستاد توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده برای مشتاقان سفر اربعین حسینی ارائه کردند و احکام مدیران ستاد، اعضا و مسئولان کمیته‌ها به آن‌ها ابلاغ شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما