تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
۰
کد مطلب : ۳۶۲۷۶

افزایش دو برابری نذورات حسینیه اعظم زنجان نسبت به سال قبل

افزایش دو برابری نذورات حسینیه اعظم زنجان نسبت به سال قبل

علیرضا فیروز فر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در هیچ زمان و مکانی اتفاقی مانند نهضت عاشورا پیدا نخواهیم کرد ،گفت:در همه جوامع برنامه‌های مختلفی برای مناسبت‌های گوناگون تدارک دیده می‌شود اما در هیچ‌کدام از این برنامه‌ها سراغ نداریم که اقامه‌کنندگان عزا به هنگام انجام این مراسم، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری داشته باشند که این خود حاصل وجود مبارک امام حسین (ع) است که به شیعیان ارزش دوچندان عطا کرده است.
وی با بیان اینکه در دسته حسینیه اعظم زنجان به لطف خداوند متعال مردم خودجوش، خودباور بدون تفرقه چنین شوری را رقم می‌زنند، افزود: در این مراسم مردم بدون هیچ دعوت و فراخوانی منسجم زیر بیرق سالار شهیدان متحد جمع می‌شوند و نوای یا حسین را به جهان مخابره می‌کنند، عزادارانی که خار چشم یزیدیان جهان هستند و با پس زدن عوامل تفرقه داخلی و خارجی چنین شوری را در کشور رقم می‌زنند.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به فعالیت ۴ هزار خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان، تصریح کرد: رمز موفقیت شیعیان یا حسین (ع) است و این شعار روز ۸ محرم از پایتخت شور و شعور حسنی به دنیا مخابره شود.
فیروز فر با بیان اينکه تشکر می کنیم از مردمی که خار چشم یزیدیان جهان هستند، عنوان کرد: حرارتی که عشق به امام حسین (ع) در قلب مؤمنین شکل گرفته است سرد و خاموش نمی شود.
وی با بیان اینکه امسال برنامه احلی من العسل برای نوجوانان و برنامه شیرخوارگان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، ادامه داد: ویژه برنامه ای برای پیرغلامان حسینه اعظم برگزار شد.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه امسال مردم عزادار و صاحبان نذورات قربانی خود را در قلب یک هزار و ۵۰۱راس قربانی ذبحی اهدا کردند، گفت: از این تعداد ۳۰۳راس قربانی نیابتی بوده است.
وی افزود: ۲هزار و ۳۳۱راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد که یک هزار و ۴۷۳ راس در قالب فروش احشام در قالب ۲ میلیارد و ۵۷۴میلیون به حساب واریز شد.

فیروز فر با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۳۷۵میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که شامل یک هزار و ۵۸۳راس قربانی می‌شود.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده است، افزود: وجه حاصل از آلایش قربانی‌ها ۲۸۰ میلیون تومان بوده است و با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی جمع‌آوری شده و آلایش و نذورات پرداخت نقدی قربانی ۸.۵ میلیارد تومان بوده است که به صندوق حسینیه اعظم پرداخت شده است و همچنین امسال ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شده است.
وی افزود: قربانی‌های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلویی به تعداد ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است که آماده سازی هر بسته  ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشت.
وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۳۰۰وام قرص الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است، ابراز کرد: کل مبلغ وام های پرداخت شده ۹.۵ میلیارد تومان است.
فیروزفر با بیان اینکه ۵ هزار ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی دارالشفا حسینیه اعظم زنجان انجام شده است، خاطر نشان کرد: ۶هزار خدمات دندانپزشکی رایگان به مردم ارائه شده است.
وی با بیان اینکه به ۲۱۰۰نفر خدمات اسکان به مدت ۱تا ۳روز ارائه شده است، عنوان کرد: در یوم العباس ۲۰هزار پرس غدا در بین عزاداران توزیع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما