تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۶۲۶۷
حجت الاسلام قاضی عسکر :

شعارهای عاشورا انقلاب آفرین است

شعارهای عاشورا انقلاب آفرین است
حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، به بعد تربیت سیاسی شعارهای عاشورا اشاره و اظهار داشت: شعارهای عاشورا همه به گونه‌ای است که انسان را در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه سیاسی تربیت می‌کند.
وی افزود: زمانی که امام حسین (ع) شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة سر می‌دهند و می‌فرمایند محال است تن به ذلت دهم؛ خود به خود انقلابی را در درون مردم و جامعه ایجاد می‌کند چرا که حضرت در این بیان فرمودند مرا مخیر کردند بین زنده ماندن با ذلت و کشته شدن با عزت؛ ذلت از آستان ما به دور است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با استناد به روایت دیگری از اباعبدالله الحسین (ع) بیان داشت: حضرت در کلامی می‌فرمایند أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یُعمَلُ بهِ آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود، از باطل نهی نمی‌گردد، چرا نشسته اید و حرکت نمی‌کنید؟ در چنین شرایطی زنده ماندن ننگ است. همه شعارهای عاشورا اساساً انسان را به سمت تحرک شدید در برابر ظالمان و مستکبران می‌برد و انقلاب آفرین است.
قاضی عسکر با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ثمره نهضت عاشورا است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره جلسات عزاداری محرم و صفر و راهپیمایی‌هایی بود که انجام شد.
وی به دلایل انحراف جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر اکرم اشاره و تصریح کرد: آن چه در روایات وجود دارد یکی از دلایل انحراف جامعه اسلامی آن دوران جدایی امت اسلامی از مسیری بود که رسول خدا برای آنان ترسیم کرده بود و دیگر کتمان واقعیات و حرکت به سوی غلو و ایجاد بدعت‌هایی بود که در دوران وجود نداشت.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) باید بدون ریا و خودنمایی برگزار شود خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در جلسات عزاداری امام حسین را ریا و چشم و هم چشمی حاضر شود و یا اقدام به برگزاری این جلسات کند به هیچ وجه نفعی از این حضور و برگزاری نخواهد برد و اخلاص باید در این جلسات وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما