تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۶۲۳۹

مرز رسمی خسروی به روی زائران عتبات عالیات بازگشایی شد

مرز رسمی خسروی به روی زائران عتبات عالیات بازگشایی شد
با بازگشایی مرز خسروی اولین گروه از زائران عتبات عالیات از این گذرگاه بیان المللی عازم عراق شدند.
از امروز کاروان های زائر ایرانی عتبات عالیات می توانند با مراجعه به این مرز به عنوان یکی از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلا و عراق شوند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین در مراسم بدرقه زائران اربعین در سخنان کوتاهی با اعلام اینکه مسوولان استان کرمانشاه تمام تمهیدات لازم را برای تردد زائران اربعین به کربلای معلی را اندیشیده اند، گفت: برنامه ما اعزام روزانه 100 هزار زائر به کشور عراق از طریق مرز خسروی است.
«محمد حیدری» اظهار امیدواری کرد فعالیت مرز خسروی به صورت مستمر و دائم باشد و زائران عبات عالیات در طول سال بتوانند از این گذرگاه بین المللی عازم عراق شوند.
وی گفت: امسال مرزهای خسروی و سومار در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین و مواکب و عوامل خدمات رسان به زائران اربعین بازگشایی شده است.
به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
در این شهرستان 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت از اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.
خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.
مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190، کاظمین 203، کربلا 300، سامرا 326 و نجف 380 کیلومتر فاصله دارد. خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.
زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.
زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما