تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۹

«مهرواره بانور» فرصتی بی‌نظیر برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

«مهرواره بانور» فرصتی بی‌نظیر برای رفع آسیب‌های اجتماعی است
 ستاد مهرواره بانور با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در بخش بانوان، پایگاه مقاومت خواهران مساجد، بسیج جامعه زنان، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، خادمیاران مسجد، راهیار شریکة الامام استان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام برومند رازیانی در این جلسه اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت بانوان برای اثر‌گذاری در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است چراکه توان تأثیرگذاری و دغدغه بانوان در فعالیت‌های اجتماعی به مراتب بیشتر از مردان است.
وی افزود: ظرفیت حضور بانوان در اجتماع مطلوب است که متأسفانه گاهاً از آن غافل شده و باید از آن استفاده شود.
وی با اشاره به اهداف مهرواره بانور عنوان کرد: این مهرواره دارای دو محور «حل مسئله» و «نقل تجارب» است که با حل مسئله و مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند «ازدواج، خانواده، فرزند پروری، تجربه برای روابط خانواده و زوجین، اقتصاد و خانواده و ...» می‌پردازد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به جهاد تبیین اشاره و اظهار داشت: یکی از بزرگترین تبیین‌گران و مبلغین حوزه جهاد تبیین که نقش بی‌بدیلی در ترویج اسلام ناب داشت؛ حضرت زینب (س) بوده است.
وی افزود: در کشور جهاد تبیین خیزش خوبی داشت این در حالی است که استان کردستان در این حوزه با بهره‌مندی از ظرفیت «تشکل‌های‌دینی، هیئات‌مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، قرآنی، بانوان» فعالیت‌های گسترده‌ و مطلوبی انجام داده است.
در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: ظرفیتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای بانوان و فعالیت آن‌ها موجود است باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
لیلا آژیر با اشاره به بحث خانواده و ازدواج در استان افزود: در سه ماهه آخر سال 1400 در استان کردستان حدود 17 درصد افزایش طلاق و کاهش ازدواج داشته‌ایم که باید در این راستا از سوی طرح مهرواره بانور فعالیت‌های مستمر و تأثیرگذاری انجام شود.
وی گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نباید فقط به‌وسیله مراکز مشاوره و ادارات فرهنگی حل شود و در این راستا ظرفیت مبلغین محلات، می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.
در ادامه آئالا شهسواری کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تلاش بانوان برای رشد و تعالی خانواده‌ها در محلات مختلف شهر و استان با شناسایی و حل مسائل آن‌ها می‌تواند اثرات مطلوبی در راستای بهبود وضعیت جامعه داشته باشد .
وی افزود: بهبودی‌ و پیشرفت خانواده‌ها با توجه به کارکردهای آن در زندگی اسلامی و استفاده از الگوهای مناسب در راستای تشکیل، تحکیم و تقویت خانواده از اهداف طرح مهرواره بانور است.
وی همچنین به شرکت مخاطبان در این طرح اشاره کرد و افزود: شرکت در این رویداد فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت و تلاش در زمینه جهاد تبیین و فعالیت‌های اجتماعی است.
گفتنی است، در پایان این مراسم حاضرین در جلسه پیرامون طرح مهرواره بانور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما