تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
۰
کد مطلب : ۳۶۱۷۶

اهالی موسیقی در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)

اهالی موسیقی در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)
یکی از شیوه‌هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته‌اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت‌های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان‌های مناسب است.
امام سجاد (ع) در طول دوران امامتش پیوسته سوگوار قصه عاشورا بود، در این مصیبت آنقدر گریست که از «بکائین» بسیار گریه کنندگان بشمار آمد و لقب گرفت.
روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) موجود است که به موضوع سوگواری در عزای سالار شهیدان پرداخته‌اند.
ائمه اطهار (ع) نه تنها خود در عزای سالار شهیدان می‌گریستند، بلکه همواره مودم را به گریستن بر آن حضرت تشویق و ترغیب می‌نمودند. در روایتی آمده است: هر کس بر حسین (ع) بگرید، یا (حتی) یک تن را بگریاند، پاداشش بهشت است و هر کس حالت اندوه و گریه به خود بگیرد نیز، پاداشش بهشت است.
هر ساله در ایام دهه محرم طیف‌های مختلف مردم کشورمان با حضور در مجالس سوگورای به عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین(ع) می‌پردازند؛ در این بین امسال حضور هنرمندان موسیقی بسیار پر رنگ‌تر از همیشه بوده است، در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
یکی از ویدئوهایی که این روزها بسیار دست به دست می‌شود نوحه خوانی بهنام بانی است. این ویدئو بانی را در حال مداحی برای حضرت عباس (ع) در هیاتی در دامغان در روز تاسوعا نشان می‌دهد. استقبالی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از عزاداری این خواننده شد نشان از تاثیرگذاری رفتار هنرمندان بر عامه مردم دارد.
یکی دیگر از ویدئوهایی که بسیار دیده شد، ویدئویی بود که محسن چاوشی عصر عاشورا منتشر کرد. این ویدئو هم در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.
در این بین آرون افشار هم مانند بسیاری از خواننده های دیگر در دسته جات عزاداری برای سرور و سالار شهیدان مداحی کرد از او ویدیویی در شاندیز مشهد منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما