تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
۰
کد مطلب : ۳۶۱۱۳
حجت الاسلام مومنی:

لقاء الله در معیت با امام معصوم حاصل می‌شود  

لقاء الله در معیت با امام معصوم حاصل می‌شود  
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در مسجد اعظم قم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کسانی در مقابل امام حسین ایستادند که سابقه در کنار امیرمومنان بودن را در پرونده خود داشتند و بعضاً پیامبر اکرم را درک کرده بودند. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که آنها با علم به اینکه امام حسین فرزند امام علی و پیامبر اکرم است در مقابل ایشان قرار می‌گیرند و حضرت را به شهادت می‌رسانند.
وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه انسان چگونه می‌تواند وارد صراط معرفت و محبت اهل بیت شود، باقی بماند و در برابر شبهات دچار لغزش نشود، گفت: تنها راهی که می‌توان در این وادی وارد شد، در این مسیر استوار و از شیطنت‌ها مصون ماند فقط و فقط معیت با امام معصوم است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از مهمترین دلایلی که باعث شد واقعه عاشوار رخ دهد تعلقات دنیوی بود. البته لازم به ذکر است تا ریزش‌ها نباشد رویش‌ها مشخص نمی‌شود. برای ماندن در جبهه ولی خدا لازم است انسان لحظه به لحظه در کنار ولی خدا قرار گیرد و حتی باید به شعور و بلوغی رسیده باشد که بتواند خواسته و مطالبات ولی خدا را حدس بزند و انجام دهد.
مؤمنی حب و علاقه به دنیا را یکی از دلایل جدایی انسان‌ها از جبهه حق برشمرد و گفت: شمر ملعون سابقه بدی نداشت و در جنگ‌های اسلام حضور داشت و بعضاً مجروح شده و تا مرز شهادت پیش رفته است اما چون حب به دنیا داشت سبب شد در برابر امام حسین بایستد. از دیگر دلایل جدایی جمع بین دنیا و آخرت بود که برخی افراد اهلش بودند. این دسته افراد برایشان مهم نبود که امام حسین یا یزید خلیفه باشد خاندان زبیر مصداق این نوع گروه بود.
وی افزود: دوری از ولی خدا سبب می‌شود شبهات دشمنان در قلب انسان اثر بگذارد. در جامعه دینی بعد از رحلت رسول الله به مدت ۶۰ سال امام علی را سب و لعن می‌کردند. اگر آنان معیت با اهل بیت داشتند چنین اقدامی انجام نمی‌دادند.
این کارشناس مذهبی بیان داشت: کسانی که در جبهه حق قرار دارند در انجام اعمال نیک اهل سرعت و سبقت از یکدیگر هستند، در معیت اهل بیت انسان به سعادت و رستگاری می‌رسد برای همین یاران امام حسین بودنشان را در کنار حضرت افتخار و سعادت می‌دانستند. بودن با امام حسین هزینه بر است و باید انسان از امتحانات سر بلند خارج شود تا بتواند در معیت حضرت باقی بماند.
مؤمنی ادامه داد: هر کسی می‌خواهد با اهل بیت باشد باید اهل بذل و بخشش بوده و از تعلقات دل بکند، دنیا برای شهدای کربلا مهم نبود آنان تنها به لقاءالله فکر می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما