تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۶۰۵۷
سالک:

محرم؛ محور جهاد تبیین/ فرهنگ عاشورایی در دنیا طنین‌انداز شده است

محرم؛ محور جهاد تبیین/ فرهنگ عاشورایی در دنیا طنین‌انداز شده است
حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم برای تحقق جهاد تبیین اظهار کرد: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا (ع) محور جهاد تبیین است، هربخش آن مسائل بسیار مهمی در خصوص عاشورا و مسائل مربوطه دارد. از این رو مبلغان و سخنرانان باید در این جهت قدرت تبیین داشته باشند و همه ابعاد تبیین را در این راستا ببینند.
وی با بیان اینکه موضوعات متنوع و فراوانی در خصوص عاشورای امام حسین (ع) وجود دارد، تصریح کرد: جای جای مسئله عاشورا به بیان و تبیین اشاره شده که این مسئله قابل توجه است.
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: ظرفیت فوق العاده محرم یک ظرفیت مردمی عاشق اهل بیت (ع) است، از این رو این عشق و علاقه و محبت نسبت به مسائل عاشورای امام حسین باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و نباید از این موضوع غافل شویم. همچنین نباید ظرفیت مردمی در برپایی محرم و عاشورای امام حسین را از دست بدهیم.
وی ادامه داد: برای هرکدام از موضوعات مانند مقاومت، استقامت، شهادت، فلسفه شهادت، مقابله با ظلم و سران ظلم و کفرستیزی مطالب فراوانی وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
سالک گفت: فاصله بین گویندگان و مداحان در اصل تبیین مسائل عاشورا یکسان است. یکی در قالب شعر و شاعری و حرکت‌های حماسی و دیگری در راستای بیان و فلسفه عاشورا صحبت می‌کنند از این رو باید همه ظرفیت‌ها به نفع اسلام پیش برود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) در سطح جهان طنین‌انداز شده و روبه رشد است، افزود: جمعه اول ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و مادران اطفال خود را روی دست می‌گیرند، سال گذشته در 50 کشور و 950 نقطه در داخل ایران مراسم شیرخوارگان برگزار شد که علاوه بر شکوفایی در این مراسم، مظلومیت اباعبدالله را به رخ می‌کشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما