تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۶۰۳۹

مراسم عزاداری«یازدهم محرم»برگزار می‌شود

مراسم عزاداری«یازدهم محرم»برگزار می‌شود
عباس محمدی، رئیس هیأت امنای زینبیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری در زینبیه اعظم زنجان از نخستین شب ماه محرم آغاز می‌شود.
رئیس هیأت امنای زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه برنامه عزاداری در زینبیه اعظم زنجان هر شب از ساعت 22 با تلاوت قرآن کریم، زیارت عاشورا و سخنرانی تا پاسی از شب برگزار می‌شود، گفت: سخنران 5 شب نخست زینبیه اعظم حجت‌الاسلام ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و 5 شب دوم هم حجت‌الاسلام میرزایی، معاون رئیس کل دادگستری استان خواهد بود، همچنین از رئیس جمهور و دو وزیر میراث فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.
وی با اشاره به آمادگی 120 خادم خواهر و 800 خادم برادر برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در ایام محرم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در 5 شب نخست به صورت شبانه 2 هزار نفر و در 5 شب دوم هم 6 هزار نفر در مراسم حضور پیدا کنند.
محمدی در ارتباط با محل عزاداری بانوان و آقایان در زینبیه اعظم زنجان نیز افزود: طبق هماهنگی آقایان در داخل و مقابل مسجد و خانم‌ها در پارکینگ مسجد عزاداری خواهند کرد.
رئیس هیأت امنای زینبیه اعظم زنجان در ارتباط با دسته عزاداری (مراسم یازدهم محرم) هم گفت: این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همانند مراسمات قبل از شیوع کرونا برگزار خواهد شد.
گفتنی است، مردم زنجان در مراسم روز یازدهم محرم در اجتماعی عظیم و حماسی و در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان گردهم آمده و فریاد یا حسین و یا زینب سر می‌دهند.
این مراسم همه ساله بعد از ظهر روز 11 محرم از مقابل زینبیه اعظم آغاز و جمعیت عزادار در قالب دسته‌های مختلف با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت به سمت آستان حضرت ابراهیم (ع) حرکت و در این مکان مقدس، مراسم خود را به پایان می‌رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما