تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷
۰
کد مطلب : ۳۶۰۱۱
رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور:

هیئت‌های مذهبی کانون مرکزیت جهاد تبیین هستند

هیئت‌های مذهبی کانون مرکزیت جهاد تبیین هستند
 حجت‌الاسلام مجید باباخانی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در اردبیل اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی مردمی‌ترین نهاد معنوی و ارزشی در جامعه است که از ظرفیت عظیم در مسیر تبلیغ دینی و تبیین ارزش‌های الهی برخوردار است.
وی تصریح کرد: در این محافل نه تنها احیای امر اهل بیت را شاهد هستیم بلکه تلاش بر این است تا زیبایی‌های مکتب اسلام و تشیع به گوش جوانان و نوجوانان رسیده و آنها در مسیر تربیت از این گنجینه‌های عظیم استفاده کنند.
رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام دادیم، 90 درصد پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی‌ها اعلام کردند که در جلسات هیئت‌های مذهبی شرکت کرده و از این برنامه‌های معنوی بهره می‌برند.
حجت‌الاسلام باباخانی افزود: این نظرسنجی نشان داد که 50 درصد مردم تمایل به کمک مالی به این هیئت‌ها را دارند و همواره از مجالس سینه‌زنی و منبر علما نیز استفاده می‌برند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید فضای مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی را یک فضای معنوی همراه با آرامش و اطمینان‌خاطری برای جوانان تبدیل کنیم تا نسل آینده به دور از فضای مجازی، ساعاتی را در این محافل و مجالس با آرامش سپری کنند.
حجت‌الاسلام باباخانی اضافه کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم در عرصه تبلیغ دینی از فضای مجازی به شکل صحیح و درست استفاده کنیم که بهتر است علما و فضلا با راهکارهای جدید به دنبال جذب جوانان در این هیئت‌ها باشند.
وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین به عنوان رسالت هیئت‌ها و مراکز مذهبی بیان کرد: در پرتوی معارف اهل بیت باید در این حوزه احیاگری شده و از ظرفیت‌های به وجود آمده در قالب هیئت‌های مذهبی برای اصلاح‌گری جامعه استفاده شود.
رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور حضور جوانان و نقش‌آفرینی آنها را در هیئت‌های مذهبی یادآور شد و ادامه داد: ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) شرایط مناسبی را به وجود آورده تا هیئت‌های مذهبی بتوانند کارکرد معنوی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما