تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
۰
کد مطلب : ۳۶۰۰۸
مرتضی طاهری:

تعامل سازنده مساجد و هیئت ها، جوانان را به مسجد جذب می کند

تعامل سازنده مساجد و هیئت ها، جوانان را به مسجد جذب می کند
«مرتضی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های مجالس حسینی در مساجد، اظهار کرد: مساجد باید مبین شعائر عاشورا و اقامه‌کننده عزای حضرت سیدالشهدا(ع) باشند و برای آشنایی نوجوانان و جوانان با اهداف قیام امام حسین(ع) برنامه داشته باشند.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) اهتمام به رشد اخلاقی مردم را از دیگر ویژگی های مجالس محرم در مساجد دانست و بیان کرد: بهترین زمان برای تقویت اعتقادات، استحکام باورها و رشد اخلاق، ایام عزاداری محرم است. از این رو، باید از ظرفیت های مسجدی برای توسعه و تعمیق باورهای دینی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان استفاده کرد.
 
وی افزود: سخنرانان متعهد، انقلابی و فاضل باید از ظرفیت منابر حسینی برای ایجاد و ارتقای شعور و بصیرت حسینی در مردم استفاده کنند.
 
طاهری با بیان اینکه مساجد باید زمینه فعالیت هیئت تراز انقلاب را فراهم کنند، تا مراسم های هیئتی در مساجد برگزار شود، گفت: اگر مساجد و هیئات مذهبی با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، به طور قطع حضور جوانان در مساجد رونق بیشتری گرفته و به هیئت تراز انقلاب دست می یابیم.
 
وی با بیان اینکه برخی از مساجد هیچ گونه جاذبه ای برای جذب و حضور نوجوانان و جوانان ایجاد نکرده اند، گفت: به اعتقاده بنده اگر می خواهیم جوانان از دین، مسجد و منبر جدا نشوند، باید مساجد را جاذبه‌دار کنیم، در غیر این صورت، به دیگر مراکز جذب می شوند.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) جهاد تبیین را از دیگر محورهای مهمی که باید در مجالس محرمی مساجد پیگیری شود دانست و خاطرنشان کرد: مسجد صرفا محل عبادت نیست بلکه بسیاری از امور مهم و اجتماعات مسلمین در آن پیگیری و انجام می شود و موضوع جهاد تبیین و بصیرت افزایی یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است که باید در مساجد پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما