تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۶۰۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

قوام و دوام هیئات مذهبی به مردمی بودن آن است

قوام و دوام هیئات مذهبی به مردمی بودن آن است
حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جلسه توجیهی هیئات مذهبی که به مناسبت ماه محرم برگزار شد، اظهار کرد: براساس نشستی که با مسئولان فروشگاه رفاه سنندج برگزار شد، رایزنی لازم برای تامین اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی کردستان برای نذورات و برپایی سفره‌های کریمه اهل بیت علیهم‌السلام انجام شد.
 
وی بیان کرد: هیئات مذهبی کالاهای مورد نیاز را براساس توزیع یارانه‌ای و دولتی تهیه کنند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: قوام و دوام هیئات مذهبی به مردمی بودن آن است و اگر در قید و بند ارگان‌ها و نهادهای دولتی باشد هیئت محسوب نمی‌شود.
 
حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: باید هییات مذهبی اصل خود را که برپایه مردمی بودن است حفظ کنند و سعی خواهد شد تا جایی که مقدور است از هیئات در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حمایت شود.
 
وی با بیان اینکه یکصد میلیون تومان برای هیئات مذهبی تخصیص یافته که به هییات فعال ایام محرم پرداخت می‌شود، اضافه کرد: رایزنی‌هایی با اوقاف و جهادکشاورزی برای کمک به هیئات مذهبی در تامین نذورات انجام خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: هیئت شیعه و سنی برای تبلیغات اسلامی تفاوتی ندارد و در دستگاه امام حسین(ع) براساس وظیفه و رسالت خود باید کار کنیم و نوکر و خادم مجلس امام حسین(ع) باشیم.
 
وی افزود: بعنوان تبلیغات اسلامی از نام، آرم و دیده شدن گذشتیم و اگر جایی قدمی برداشتیم هیچ نامی نخواسته‌ایم از خود برجای بگذاریم و دنبال این هستیم که کاری پیش برود و فعالبتی برای تحقق اهداف فرهنگی و دینی شکل بگیرد.
 
رازیانی عنوان کرد: از فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم و آنچه در توانمان باشد کوتاهی نخواهیم کرد.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های هیئات مذهبی در اجرای فعالیت‌های ایام غدیر افزود: در غدیر ۴۰۰ میلیون تومان به هیئات مذهبی تزریق کردیم که کمکی برای هیئات مذهبی در راستای اجرای فعالیت‌های ایام غدیر بوده است.
 
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج نیز در این جلسه اهتمام هیئات برای برنامه‌های محرم را قابل تحسین خواند و اعلام کرد: فلسفه تشکل‌های مردمی این است که جدای از نظام حاکم کار می‌کنند و هئیات مذهبی نیز تشکل‌های مردمی هستند که وابسته به دولت نبوده و مردم محور اهداف خود را پیش می‌برند.
 
برگزاری مراسم عزاداری در هیئات مذهبی، برگزاری دسته‌روی عزاداری، برپایی سفره کریمانه اهل بیت، برپایی ایستگاههای صلواتی، سخنرانی روحانیون و مبلغین، مدیحه‌سرایی مداحان، اجرای روضه‌های خانگی از فعالیت‌های هیئات مذهبی کردستان در ایام محرم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما