تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۳۵۹۸۸

تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل در آستانه «ماه محرم»

تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل در آستانه «ماه محرم»
در این آئین که با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران حسینی در آستانه ماه محرم برگزار شد، از عبدالحسین نجارباشی، عوض قاسمی، اسماعیل علیرضایی جاهد و عسگر شاهی چهار پیرغلام، مداح و شاعر حسینی به پاس ده‌ها سال مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) قدردانی شد.
آیت‌الله علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل در این مراسم با بیان این‌که مجالس عزای امام حسین (ع) مکان طهارت و شست‌وشوی روح است، بیان کرد: بزرگانی، چون شیخ انصاری و فاضل دربندی به برکت استمداد از ائمه معصومین (ع) و خدمتگزاری در سیره اباعبدالله الحسین (ع) به درجات عالی و مقام انسانی نائل آمده‌اند.
وی افزود: مکتب حسین (ع) جایگاه والایی است که در آن مسیر تعالی روح روشن و دروازه گناه به روی متمسکان این مکتب بسته بوده و همانا اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة است.
شهردار اردبیل نیز در این مراسم با بیان این‌که تعالی و رسیدن به خداوند هدف اصلی امام حسین (ع) از حضور در کربلا و وقوع حادثه کربلا بود گفت: امام حسین (ع) عشق و ارادت واقعی خود به خداوند را با اهدای جان، مال و فرزندان خود به اثبات رساند و همین مسئله راز ماندگاری و آوازه نام امام حسین (ع) در دنیاست.
محمود صفری با اشاره به ارادات خاص مردم دارالارشاد اردبیل به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) از برگزاری هرچه مناسبت‌تر ویژه‌برنامه‌های ماه محرم و صفر در اردبیل سخن گفت و ادامه داد: به این منظور شورای شهر و شهرداری اردبیل با برگزاری ویژه‌برنامه‌های استقبال از ماه‌های محرم و صفر تلاش می‌کند تا همراه مردم اردبیل گامی برای عرض ارادت به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بردارد.
شهردار اردبیل با بیان این‌که مکتب امام حسین (ع) مکتب کرامت، عزت و آزادگی است، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت یافتگان مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا بود که مقابل ظلم و استکبار جهان ایستاد و در این راه با نثار جانش به مولای شهیدش حضرت امام حسین (ع) پیوست.
وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل به همراه شورای شهر با برگزاری آئین استقبال از محرم سعی کرده است تا حال و هوایی متفاوت به اردبیل ببخشد و عاشقان مرام حسینی خود را مهیای بهره‌گیری از مجالس و محافل سیدالشهدا کنند.
در این مراسم مداحی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی شد و حاضران در آستانه آغاز عزای سیدالشهدا (ع) بر امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما