تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۳۵۹۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

فعالیت ۱۸۰۰ هیات مذهبی همزمان با ماه محرم در استان مرکزی

فعالیت ۱۸۰۰ هیات مذهبی همزمان با ماه محرم در استان مرکزی
حجت الاسلام « مهدی عباسی» با اشاره به فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در دهه اول محرم امسال، ۱۸۰۰ هیئت مذهبی در سطح مساجد،حسینیه ها و اماکن عمومی فعالیت خواهند کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال هم طبق سنوات گذشته پیش از آغاز ماه محرم، برگزاریی نشست‌هایی در سطح شهرستان ها از طرف سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی برنامه ریزی شده است، افزود: در اوایل مرداد ماه همایش مدیران هیئات مذهبی،مبلغان و مداحان به صورت گسترده برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری این همایش در  سه شهرستان خنداب،کمیجان و شازند، ادامه داد: همایش مذکور فردا در شهرستان ساوه نیز با حضور هیئت های مذهبی، مبلغان،مدیران و مداحان برگزار خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه این همایش در سایر شهرستانهای استان برگزار خواهد شد،افزود: در کنار نشست های توجیهی برای ماه محرم، بخش حمایت از هیئت های مذهبی جهت نذورات را نیز خواهیم داشت که در این راستا هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی انجام و اقلام مورد نیاز از جمله برنج و شکر تأمین شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،خاطرنشان کرد: انشاالله با اطلاع رسانی هایی که صورت خواهد گرفت، هیئت های مذهبی از سهمیه مصوب بهره‌مند می‌شوند تا بتوانند امسال هم در بحث نذورات که عمده ی آن کمک های مردمی می باشد، حمایت لازم از سوی حاکمیت نیز صورت گیرد.
 
حجت الاسلام عباسی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به حضور مبلغان از حوزه علمیه قم در استان، گفت: در ماه محرم امسال، علاوه بر مبلغان فعال در سطح استان،مبلغانی از قم به بیان معارف مکتب اهل بیت(ع)خواهند پرداخت.
 
وی با اشاره به فعالیت های هیئات مذهبی در مدارس به دلیل برگزاری مراسم در فضای باز بیان کرد: امسال مانند سال گذشته برخی از هیئت‌های مذهبی در برخی مناطق با همکاری های صورت گرفته در مدارس،پارکها و فضاهای عمومی اقدام به برپایی موکب خواهند کرد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در منطقه گردشگری گردو اراک نیز یکی از  هیئت‌های مذهبی ،موکب برپا می کند و در دهه محرم برنامه هایی خواهد داشت، اضافه کرد: برگزاریِ ویژه برنامه ی  هیئت دانشگاهیان در دهه محرم نیز از دیگر برنامه این ایام است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: خوشبختانه  این هيئت به همت اساتید دانشگاه همچنین فعالان فرهنگی و دانشجویی شکل گرفته و در حال حاضر فعال شده و در دهه محرم هم ویژه‌برنامه‌هایی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما