تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۵۹۴۸
در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های بیستمین رویداد فرهنگی عطر سیب مطرح شد:

میزبانی «عطر سیب» از ۵هزار هیئت مذهبی در میدان امام حسین(ع) تهران

آغاز بیستمین رویداد «عطر سیب» از فردا یکشنبه
میزبانی «عطر سیب» از ۵هزار هیئت مذهبی در میدان امام حسین(ع) تهران
نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های بیستمین رویداد فرهنگی عطر سیب با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سخنگوی رویداد فرهنگی عطر سیب و حجت‌الاسلام مصطفی جامه‌دار دبیر اجرایی این رویداد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای عترت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
فاطمیان‌پور در این نشست اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر اساس رویکردها و ماموریت‌های خود، با توجه به ظرفیت‌ها ویژه برنامه‌هایی را در نهادهای زیرمجموعه خود از جمله فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، خانه‌های فرهنگ، موزه‌ها و... برگزار می‌کند.
وی گفت: رویداد فرهنگی عطر سیب، دو دهه است که با هدف کمک به هیئت‌ها و تامین نیازهایشان راه‌اندازی شده و امسال بیستمین دوره این رویداد از دوم تا نهم مرداد ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویداد عطر سیب را برنامه تدارکاتی برای استقبال از ماه محرم به ویژه هیئت‌های کوچک و خانگی دانست و افزود: مراسم سوگواری به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله(ع) و یاران ایشان یک سوگواری ملی محسوب می‌شود و تلاش شده انواع خدمات و محصولات فرهنگی همچون البسه، کتیبه، پرچم، مواد غذایی و لوازم صوتی در یک مکان با تخفیف‌های ویژه برای خانواده‌ها، همه اقشار و رده‌های سنی ارایه شود.
فاطمیان‌پور بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار هیئت مذهبی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به دبیرخانه رویداد عطر سیب معرفی شدند، بتوانند از خدمات این رویداد بهره‌مند شود. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در حد بضاعتمان تلاش می‌کنیم تا نیازهای حداقلی هیئت‌های مذهبی را تامین کنیم.
وی اظهارداشت: عرضه‌کنندگان در این نمایشگاه، تخفیف‌های مختلفی را برای کالاهای خود در نظر گرفته‌اند و شرایط به گونه‌ای است که قیمت‌ها رقابتی باشد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: کتاب عاشورایی، کتاب شعر، تکیه محتشم، تکیه تجربه هیئت، تکیه کودک، محصولات کودک،تکیه نوجوان، محصولات نوجوان، محصولات فرهنگی، محصولات روضه فرهنگی، دکور هیات، معرض‌البرکات، کتیبه و بیرق، پوشاک محرمی بانوان و آقایان، محصولات عفاف و حجاب، چایخانه هیئت، چای و دمنوش روضه، طبل و کتل، لوازم الکترونیکی، آشپزخانه هیئت، لوازم صوتی، لوازم نورپردازی، لوازم بهداشتی، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی غرفه‌های بیستمین نمایشگاه عطر سیب است.
فاطمیان‌پور با اشاره به تفاوت بیستمین رویداد عطر سیب نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: امسال تلاش شده با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی علاوه بر مسئولان هیئت‌های مذهبی، عامه مردم هم بتواننداز این رویداد بهره‌مند شوند. اجرای شبیه‌خوانی، نقالی، تعزیه، نواها و آواهای محرم از بخش‌های جنبی رویداد عطر سیب است.
وی افزود: در رویداد عطر سیب بر نقش نوجوانان در تداوم فرهنگ عاشورایی تاکید شده و براین اساس حضور موثر این گروه سنی در بخش‌های مختلف این رویداد و مراسم سوگواری به نمایش گذاشته می‌شود، این نمایشگاه با اختصاص غرفه به کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی پویش‌هایی فرصت به مشارکت گرفتن این نسل در توسعه فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش فراهم کرده است. همچنین در عطر سیب بستری برای تعامل جوانان و پیرغلامان هیئت‌های حسینی فراهم شده است.
دبیر اجرایی رویداد عطر سیب و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ نیز در این نشست اظهارداشت: به مناسبت ماه محرم تمام شعر رنگ و بوی این ماه را گرفته است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در تلاش است با برگزاری رویداد عطر سیب، خدمات شایسته‌ای را متناسب با این ماه در اختیار هیئت‌های مذهبی، عموم مردم و خانواده‌ها قرار دهد.
جامه‌دار درباره محتوای فرهنگی و بخش کتاب در رویداد عطر سیب گفت: با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌های فاخر در حوزه محرم و عاشورا شامل شعر آیینی، رمان، آموزش مداحی شناسایی شدند و در این رویداد ارائه می‌شود. در غرفه‌هایی به صورت کافه کتاب، مشاوره کتاب هم برای گروه‌های مختلف سنی صورت می‌گیرد و مشاوران مراجعه‌کنندگان را برای انتخاب کتاب راهنمایی می‌کنند. بخشی هم برای شعرخوانی با حضور شاعران آیینی در نظر گرفته‌ شده است.
در پایان این نشست از پوستر بیستمین رویداد فرهنگی عطر سیب رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما