تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۳۵۹۳۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

محرم حسینی عزاداری دشمن‌شکن داشته باشیم

محرم حسینی عزاداری دشمن‌شکن داشته باشیم
حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی»در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، با اشاره به پیش رو بودن ماه عزاداری سیدالشهدا، از استقبال اجرایی عملیاتی ماه محرم تقدیر کرد و گفت: دهه عاشورا به قدری مهم است که جا دارد یک ستادی برای همه ایام سالانه فقط برای دهه عاشورا تشکیل شود و به پژوهش، آسیب‌شناسی و دعوت پرداخته و در جهت تعظیم این شعائر بزرگ کار کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تجمع غدیریان در دیار علویان، افزود: خوشبختانه این جشن خوب برگزار شد، واقعا زحمت کشیده شد، این اقدام قابل تقدیر است، امیدواریم این آغازی برای آینده بسیار باشکوه‌تر باشد، همین که فهمیدیم که مدیر در عمق وجود مردم ما جا دارد مهم است.
 
حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: از اولین روز محرم تا روز پنجم قبل از اینکه بسیاری از مردم شهر راهی روستاها شوند فرصتی برای برپایی یک تجمع بزرگ است، البته باید هم اندیشی در این رابطه صورت بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران اینکه امام حسین (ع) یک شخصیت ملی است، عنوان کرد: همه آزادی‌خواهان جهان به این حضرت احترام می‌گذارند چه برسد به مردم ایران، پس هیچ کسی به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند مجلس امام حسین (ع) را دست کم بگیرد.
 
حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: مساجد و تکایا مکان خوبی برای برپایی هیئات مذهبی هستند، گاهی هیئاتی مستقل تشکیل می‌شود، اینها نیاز به مدیریت دارد، دست اندرکاران امور مساجد و هیات امنا، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف باید به یک نتیجه مشترک برسند تا شاهد دودستگی در عزاداری‌ها نباشیم.
 
وی همچنین اذعان کرد: حفظ کردن سرمایه خیلی مهم است، سوددهی اولویت است، عاشورا سرمایه است که باید از تحریف حفظ شود، تولیدش انقلاب باشد، تقویت روح انقلابی، تقویت ظلم‌ستیزی و یزیدستیزی باشد تبدیل به یک عزاداری انگلیسی یا بساطی که دشمنان می‌خواهند یا قمه زنی‌های توهین آمیز شود چیزی است که دشمنان میخواهند یعنی عزاداری شیطان‌پسند که برای ما خسارت است، دستگاه‌های مربوط باید کمک کند هیئات سالم دچار افت نشوند.
 
حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امسال مسائل رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد، سخت‌گیری باید میانه باشد، اکثر دو یا سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، مردم هم قطعا در کنار شرکت در مراسمات دغدغه رعایت مسائل بهداشتی را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما