تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۵۹۱۰
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

اعزام ۹ هزار مبلّغ از سوی دفتر تبلیغات در محرم‌الحرام

اعزام ۹ هزار مبلّغ از سوی دفتر تبلیغات در محرم‌الحرام
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد امروز در نشست خبری تشریح برنامه های تبلیغی ماه محرم که در سالن جلسات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، در سخنانی گفت: بیش از ۳۰۰ مبلغ خواهر و برادر که در کنار تحصیلات حوزوی مدرک کارشناسی تحت عنوان مبلغان مشاور و روانشناس دارند در حال فعالیت تبلیغی بوده و ظرفیت قابل توجهی دارند؛ در چند سال گذشته رتبه طلاق در قم بالا بود ولی بخشی از کاهش سرعت طلاق در قم به خاطر همین خدمات فرهنگی صورت گرفته است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با اشاره به درخواست های اعزام مبلغ از سوی نهادهای مردمی گوناگون از سراسر کشور بیان کرد: پیش بینی می شود تعداد اعزامی های دفتر تبلیغات و گروه های جهادی و تبلیغی به حدود ۹ هزار نفر برسد، در زمینه گروه های تبلیغی ۹۰ درصد محل تبلیغ شهرهاست.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با بیان اینکه ۱۵۰ مبلغ در طرح تابستان در استان قم مشغول تبلیغ هستند،عنوان کرد: گروه هایی تحت عنوان انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در دفتر تبلیغات تشکیل شده است که ۲۳۰ نفر هستند، برنامه های تبلیغی این افراد در کمیته ای بررسی و به مناطق مختلف اعزام می شوند.
وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگاه های دانش افزایی برای مبلغین اعزامی خاطرنشان ساخت: از اول مرداد تا پنجم مرداد سلسله نشست های راویان مکتب حسینی تحت محور جهاد تبیین در سالن همایش های غدیر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بیان کرد: موضوع تکنیک های موثر در حوزه جهادی و مهارت گفت و گو و گوش دادن و اقدام در این سلسله نشست ها مطرح می شود و همچنین آشنایی با شگردهای دشمن و نحوه مقابله با آن از دیگر محورهایی است که در این سلسله نشست ها تبیین می شود.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد بیان کرد: به خاطر ریشه های عمیق حب و ارادت به معصومین(ع) موضوعاتی که با اهل بیت(ع) مرتبط است بخوبی در جامعه رشد پیدا می کند و جلوه های عرض ارادت و محبت به اهل بیت(ع) در جامعه وجود دارد، ماه محرم از ویژگی خاصی برخوردار است و در کشورمان ماه محرم از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد عنوان کرد: ما در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر فعالیت های مختلفی در زمینه محرم انجام داده ایم که تامین و تهیه ره توشه های محرم نخستین اقدام است، ۳ ره توشه تحت عنوان اصلی و عمومی است که در ۱۳۶ صفحه با تعدادی مقالات از جمله ترویج فرهنگ جهاد و شهادت توسط نویسندگان حوزوی تهیه شده است، ره توشه ای با عنوان خانواده توسط خواهران حوزوی تهیه شده که روش های آموزش حجاب در آن مورد توجه قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عنوان کرد: اعزام مبلغ محور نهایی مورد توجه سازمان تبلیغات حوزه در ماه محرم است، در ابتدا ثبت نام انجام و با توجه به درخواست هایی که انجام می شود اعزام مبلغ صورت می گیرد.
وی در پایان گفت: ۹ روز تا آغاز ماه محرم الحرام باقی مانده است و در این مدت ۳ هزار حکم برای اعزام مبلغ در قم صادر شده است و پیش بینی ما این است که ۹ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم الحرام به سراسر کشور اعزام می شوند، ۶۵۰۰ مبلغ از قم و ۲۵۰۰ مبلغ نیز از سایر شعب دفتر تبلیغات اسلامی و حدود ۳ هزار مبلغ نیز در قالب گروه های جهادی اعزام می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما