تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
۰
کد مطلب : ۳۵۷۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دستور جهاد تبیین به یک قشر خاص اختصاص ندارد

دستور جهاد تبیین به یک قشر خاص اختصاص ندارد
  حجت الاسلام حمید رفیعی  در قرارگاه قرآنی جهاد تبیین که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های اخیر و بعد از انتشار بیانیه گام دوم، افق تمدن اسلامی به شکل جدیدی مطرح شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در این مدل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی مطرح و نگاه تمدنی به جامعه و مردم واگذار شد.
وی حکمرانی مردمی را رویکرد و طراحی امام دانست و افزود: این مدل حکومتی به مدل‌های مرسوم شباهتی ندارد زیرا از یک مدل معنوی گرفته شده است.
حجت الاسلام رفیعی گفت: مسئله خودسازی در این مدل بسیار مهم است و لازمه این خودسازی تمسک به قرآن کریم و اهل بیت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: اگر کسی می‌خواهد در تمدن سازی مؤثر باشد باید این خودسازی را سپری کند.
وی افزود: مرحله دوم جامعه پردازی است که در این راستا باید سیره ائمه گسترش یابد. امروز قرآن مهجور است و در مجامع مذهبی نیز جایگاه ویژه این دارد.
رفیعی با تاکید بر اینکه باید ارتباط با اهل بیت در جامعه خودنمایی کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم را فعال کنیم باید نسبت به امیدآفرینی اقداماتی داشته باشیم و لازمه ایجاد امید، تبیین است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: امروز دشمن جنگ تبلیغاتی ایجاد کرده است به طوری که خود ما جای شهید و جلاد را عوض می‌کنیم لذا تبلیغات دشمن اثرگذار است.
وی افزود: در این جنگ ادراکی طوری مقدمه چینی می‌شود تا مثل دشمن فکر کنیم و تصمیمی که مد نظر آن‌هاست را اخذ کنیم.
رفیعی در انتها گفت: تبیین حرف جدیدی نیست اما با قید جهاد مطرح شده یعنی باید با تمام قوا وارد شد؛ مخاطب این جهاد تبیین نیز عام است لذا نمی‌توانیم از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما