تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
۰
کد مطلب : ۳۵۷۴۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل قیدار نبی به قطب زیارتی جهان اسلام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل قیدار نبی به قطب زیارتی جهان اسلام
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن عید سعید قربان در حرم مطهر قیدار نبی اظهار کرد: وجود حرم مطهر قیدار نبی افتخاری برای مردم این منطقه است که شاید در خارج از این منطقه مردم با این افتخار بزرگ آشنا نباشند و این یک مساله عادی نیست؛ در تمام کشور هویت تاریخی یک مساله مورد توجه است.
 
مهدی اسماعیلی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای جدید التاسیس همچون امریکا که شاهد غارت و وحشت بسیاری در این کشورها هستیم به دنبال ایجاد نقاط عطف تاریخی هستند و ما در این شهر میزبان حضرت قیدار نبی فرزند حضرت اسماعیل ذبیح الله هستیم و آن را در میان نخبگان و آحاد مردم کمتر مورد توجه قرار می دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سنوات اخیر جریان غرب زده در کشور به دنبال تاریخ سازی غیر واقعی یک هویت ملی در مقابل هویت اسلامی بوده است، افزود: ریشه این موضوع این است که در یک قرت اخیر جریان فکری غرب زده تلاش کرده تا مردم را از هویت ایرانی اسلامی خود دور کنند و شخصیت سازی را به عنوان اسطوره های ملی به مردم معرفی می کردند و در تلاش بودند تا فراموشی چهره های موثر و هویت ساز را به که یک امر عادی تبدیل کنند.
 
اسماعیلی ادامه داد: کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی حضور دارند به این موضوع اشراف دارند که یک حرکت علمی جهت دار ساماندهی شده که کشور ما را از هویت تاریخی خود دور کنند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش غرب زدگان برای جایگزین کردن نمادهایی در مقابل چهره ائمه معصومین بالاخص امام رضا(ع) در کشور ایران گفت: شور مردم به اهل بیت اجازه ندهد این اتفاق رخ دهد و در نهایت فردی از همین خانواده با اتکا به هویت دینی و مذهبی دودمان پادشاهی را در این کشور جمع کرد.
 
وی اضافه کرد: پس از 43 سال پیروزی انقلاب بر ما تکلیف است که نمادهای هویت ساز که برخی با دسیسه بدخواهان ایران و جریان های وابسته تلاش بر فراموشی آن ها شده احیا کنیم.
اسماعیل با بیان اینکه اگر بخواهیم یک نقطه نورانی برای ایران متصور شویم درخشان ترین از قیدار نبی وجود ندارد، گفت:  فرزند حضرت اسماعیل ذبیح اله و تمام ارکان توحیدی و تاریخ توحید با نام حضرت ابراهیم(ع) گره خورده و تمام حاجیانی که امروز در منا حضور دارند در طول صدها سال عاشقانه و با مشقت و طی مسیر طولانی میراث حضرت ابراهیم است و ما اینجا میزبان حضرت ابراهیم خلیل هستیم.
 
این مسئول کشوری با اشاره به اینکه غفلت بسیاری در این زمینه صورت گرفته و ما هویت تاریخی خود را در جوار حضرت قیدار نبی  معرفی کنیم، ادامه داد: باید ببینیم چه انداره کار علمی و تاریخی در مورد حضرت قیدار نبی انجام شده و این برنامه آغازی برای تبدیل این منطقه به قطب دینی و تاریخی در سراسر جهان اسلام است.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز باید همت کنیم تا این میراث گرانقدر را پاس بداریم و پاسداشت این میراث به برنامه ریزی دقیق و حضور تمام عناصر ملی اتفاق خواهد افتاد.
 
وی با اشاره به رویکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت این چهره ها در تاریخ اسلام و ادیان ابراهیمی گفت: با پیوند ایران به این پیامبر از پرچم داران توحید می توانیم سرتاسر این تاریخ را به عنوان توحید و پاسداران توحید مجدد تعریف کنیم.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه در پناه رهبر فرزانه انقلاب در یک بلوع تاریخی قرار گرفته ایم تا از این شخصیت ها به نحو خوب تجلیل کنیم، تصریح کرد: با تمام ظرفیت در اختیار این مهم قرار داریم چرا که این منطقه افتخارات تاریخی و بزرگان دینی بسیاری را در خود جای داده است.
  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق شکل گرفته است و مراسمات ملی و بین المللی را برای این شخصیت اجرا خواهیم کرد.
 
به گفته وی، استان زنجان به برکت نام امام حسین(ع) نورانی و درخشان شده است و جریانات فرهنگی بزرگی را به برکت این نام در این منطقه شاهد هستیم. عشق و علاقه به این امام عزیز در تمام این استان موج می زند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تجلیل از این مفاخر و بزرگداشت این مراسمات در دستور کار ما قرار دارد، افزود: از فردا دهه ولایت و امامت با نام امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) آغاز خواهد شد و ازدواج این دو بزرگوار و نزول آیه مباهله و افتخارات دیگر در این ماه این روزها را به یک ماه ویژه در مناسبت های دینی تبدیل کرده و ما نیز برنامه هایی به مناسبت مباهله و روز الله الاکبر خواهیم داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه قیدار نبی ظرفیت تبدیل شدن به قطب زیارتی کشور را دارد، تصریح کرد: ماه محرم را در پیش داریم و این مضامین را به ماه محرم پیوند خواهیم زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما