تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
۰
کد مطلب : ۳۵۷۲۱

تامین امنیت شیعیان و حفظ وحدت، دستور کار دولت پاکستان در ایام محرم

تامین امنیت شیعیان و حفظ وحدت، دستور کار دولت پاکستان در ایام محرم
«رانا ثناء اله» در اسلام‌آباد طی دیدار با هیاتی از حزب تحریک اسلامی پاکستان به ریاست حجت الاسلام «شبیر میثمی» و حجت الاسلام «عارف واحدی» اقدامات نهادهای مجری قانون و سازمان‌های امنیتی برای حفظ فضای وحدت و رواداری در ایام محرم و تامین امنیت شیعیان را تشریح کرد.
وی نقش جامعه شیعیان پاکستان برای ترویج اتحاد و یکپارچگی را موثر دانست و از تلاش‌های حجت‌السلام «سید ساجد نقوی» رهبر برجسته شیعیان پاکستان و رئیس حزب تحریک اسلامی قدردانی کرد.
وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: برگزاری آیین‌های مذهبی حق اساسی و مشرع پیروان مذاهب اسلامی در کشور است و همزمان دولت و نهادهای امنیتی با مخلان امنیت و دشمنان وحدت به شدت برخورد خواهد کرد.
رهبران حزب شیعی "تحریک اسلامی" با ابراز نگرانی نسبت به برخی از تحرکات گروه تکفیری، خواستار اقدامات موثرتر دولت پاکستان برای برخورد با افراط گرایان و جلوگیری از هرگونه طرح‌های خرابکارانه در ایام ماه محرم و صفر شدند.
وزیر کشور پاکستان اطمینان داد که دولت و نهادهای امنیتی متعهد به تامین امنیت و حفظ فضای سالم برای برگزاری مسالمت آمیز آیین‌های مذهبی ویژه ایام محرم است.
طی سال‌های گذشته و با وجود اینکه دولت پاکستان همواره تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت مجالس و محافل عزاداری در نقاط مختلف این کشور بکار می‌گیرد، حملات تروریستی در شهرهای مختلف علیه شیعیان در مراسم های عزاداری محرم و صفر صورت گرفت که طی آن صدها نفر از عزاداران و سایر غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما