تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴
۰
کد مطلب : ۳۵۵۶۷
به مناسبت شهادت جوادالائمه (ع) اعلام شد؛

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران
به گزارش آرمان هیأت، همزمان با فرارسیدن شهادت پیشوای نهم شیعیان، دسته عزای خادمان و زائران حرم مطهر بانوی کرامت بر اساس روال همه ساله از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با برپایی مجلس ذکر مصیبت آغاز می‌شود و از ساعت ۹ به طرف حرم مطهر حرکت خواهد کرد.
دسته عزاداری در طول مسیر در دو ستون از خادمان شمعدان به دست با همراهی روحانیون و زائران در پشت سر آن‌ها به طرف حرم حرکت خواهد کرد و پس از ورود به حرم مطهر مجلس عزاداری با مداحی عباس حیدر زاده، سیدحسین جعفری‌نژاد و سیدعلی حسینی‌تبار در صحن امام رضا علیه السلام مقابل ایوان آیینه برپا خواهد شد.
گفتنی است برپایی دسته عزاداری در سالروز شهادت امام جواد علیه السلام ار سنت های دیرینه خدام حرم مطهر بانوی کرامت است که هر ساله با حضور پر شور مردم برپا می شود.
مراسم سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام، چهارشنبه شب بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مداحی سیدعلی حسینی نژاد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.
همچنین صبح شهادت امام جواد علیه السلام نیز بعد از نماز صبح زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سیدجواد میرجعفری برگزار می شود و از ساعت ۹ صبح نیز دسته عزای خادمان و زائران از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر بانوی کرامت با مداحی عباس حیدر زاده حرکت خواهد کرد.
در روز شهادت امام جواد علیه السلام نیز قبل از نماز ظهر مراسمی با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین حسن بابائیان و جواد برزگر، بعد از نماز عصر مراسمی با مداحی علی حبیب زاده و قبل از اذان مغرب محفل انس با قران کریم با قرائت قرآن قاریان وحیدی، پروینی نژاد و زندی و مداحی محمد حیدری زاده برگزار خواهد شد.
مراسم شام شهادت امام جواد علیه السلام نیز پنجشنبه شب بعد از نماز عشا با سخنرانی آیت الله میرباقری، قرائت دعای کمیل و مداحی عباس حیدرزاده و قرائت زیارت جامعه کبیره حجت الاسلام ناصر شهیدی برگزار می شود.
ویژه برنامه های مسجد جمکران
براساس این گزارش، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی در تشریح برنامه‌های این هفته مسجد جمکران اظهار کرد: برنامه‌های این هفته از روز سه شنبه با محفل انس با قرآن و عترت پیش از اقامه جماعت مغرب و عشا آغاز و پس از اقامه نماز، مراسم قرائت دعای توسل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واضحی و مداحی حاج مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: چهارشنبه مراسم سوگواری شب شهادت امام جواد (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام حسین آبادی و مداحی حاج جواد اشعری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد جمکران از برگزاری مراسم عزاداری در سالروز شهادت امام جواد (ع) خبر داد و گفت: این برنامه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با مداحی کربلایی احمد نصرالهی برگزار می‌شود؛ مراسم قرائت دعای کمیل این هفته نیز همزمان با شام شهادت جوادالائمه (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین گنجی و مداحی حاج علی حبیب زاده در صحن جامع مهدوی برگزار می‌شود.
حسین آبادی با اشاره به اینکه روز جمعه مصادف است با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، بیان کرد: مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین الیاسی و مداحی حاج ابوذر بی وکافی برگزار می‌شود. مراسم سالروز این پیوند آسمانی نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با نوای حاج مسعود زمانی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پایان بخش برنامه‌های این هفته قرائت زیارت آل یاسین در ساعت ۱۹ خواهد بود.
انتهای پیام
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما