تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۵۵۶۶
در همایش «جهاد بانوان در تبیین» سازمان تبلیغات مطرح شد؛

انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در حوزه زنان بود

انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در حوزه زنان بود
به گزارش آرمان هیأت، همایش «جهاد بانوان در تبیین»، به همت سازمان تبلیغات اسلامی، امروز ششم تیرماه با حضور حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغات، اعضای تشکل‌ها، کانون‌های قرآنی، حوزوی‌ها و هیئت‌های خانگی تهران و شهرستان‌های استان تهران در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
در این همایش عاطفه سعیدی نژاد مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و به حدیث سلسلة الذهب اشاره کرد و گفت: حتماً شما طلاب عزیز در منابع این حدیث را به کار برده اید که البته معمولاً به بخش دوم حدیث که قصه ولایت است تاکید می‌کنید امروز در بحث جهاد تبیین مقدمه حدیث به عنوان آنچه باید در جهاد تبیین پیش روی ما باشد مورد بحث است.
وی افزود: امروز در مواجهه با اندیشه غربی که پیش روی ماست باید جهاد تبیین را محور حرکت و منظومه اندیشه خود که اندیشه توحیدی است قرار دهیم. اندیشه غرب خبیث است البته در عینیت خبیث‌تر بوده اما خود را بزک کرده و ما متأسفانه در معرفی گفتمان توحیدی عقب بوده ایم نمونه آن شکوفایی‌هایی است که در انقلاب اسلامی وجود داشته اما در معرفی آنها خوب عمل نکرده‌ایم. این رسالت دستگاه تبلیغی است که این ضعف را برطرف کند.
انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در حوزه زنان بود
مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در حوزه زنان بود، عنوان کرد: امروز غرب تماماً در موضوع زن به بن بست رسیده و جامعه جهانی نتوانسته یک تعریف متعالی و مترقی از زن داشته باشد و جایگاه زن را به عنوان انسان تعریف کند، در حالی که برگ برنده انقلاب اسلامی زنان بودند به گونه که امام می‌فرمایند زنان رهبران این نهضت هستند.
سعیدی نژاد با بیان اینکه اندیشه امام جایگاه زن را ویژه و متعالی می‌بیند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی الگوی سومی از جایگاه زنان ارائه می‌دهد. این الگو برخلاف نگاه شرقی به زنان را کارگر خانه و نه الگوی غربی که زنان را کارگر کارخانه می‌داند او را رهبر اجتماع و مدیر خانه معرفی می‌کند این نگاه از اندیشه ناب توحیدی استخراج شده است.
وی افزود: زن در الگوی سوم از بستر خانواده بزرگترین اثرگذاری‌های اجتماعی را انجام می‌دهد به گونه‌ای که حضور زن در خانه کارآمد می‌شود. زنان ما می‌توانند به شدت پدیده‌های اجتماعی را رقم بزنند.
امروز مهمترین رسالت زنان مبلغ اقامه تبیین است
مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یکی از اصول جدید بانوان را حرکت در عرصه جهاد تبیین بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات الگوی سوم این است که زنانی را الگو قرار می‌دهد که چند فرزند دارند و فعالیت اجتماعی نیز انجام می‌دهند در حالی که این افراد قابل تکثیر نبوده و بسیار شاد هستند. اما الگوی جریانی و نهضتی حضور بانوان چیست؟ امروز جهاد تبیین بانوان یکی از آن حضور است. چرا که زنان دسترسی به مخاطب عام را دارند و در ارتباط با بستگان، همسایگان و دوستان می‌توانند رسالت خود را در تحقق جهاد تبیین به انجام برسانند.
سعیدی نژاد یکی از آفت‌های حوزه تبلیغ را اکتفا کردن به لذت و بهره بردن معنوی از تبلیغ بیان کرد و ادامه داد: در حالی که امروز مهمترین رسالت مبلغان اقامه تبیین است تا مردم را به قیام تشویق کنند، جهاد تبیین بانوان مسیری برای هویت بخشی به قشر مذهبی بانوان است.
وی افزود: ما مفتخر هستیم در سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویکردهایی که مجدانه دنبال کردیم نهضت تبیین بانوان است، ما به دنبال این بودیم که لشکر تبیین گر مردمی تشکیل دهیم.
سعیدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: چهره جامع حضرت زهرا (س) باید معرفی شود، حضرت زهرا (س) فعالیتش به گونه‌ای بود که دشمنان چاره‌ای جز حذف ایشان نداشتند چرا که ایشان علاوه بر تربیت فرزندان در خانه شخصیتی اثرگذار در جامعه بودند.
در ادامه حجت الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دهه‌های اخیر به مسئله جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: در این راستا سلسله جلساتی شکل گرفت و مجموعه اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری معاونت فرهنگی این سازمان بنا گذاشتند از این مرحله که بگوییم جهاد تبیین مهم است عبور کنیم از این رو قدم فراتر بگذاریم. استمرار و صبوری در این مسیر بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود شاید برخی طلاب بگویند ما سالهاست داریم این کار را انجام می‌دهیم در این زمینه اگر مروری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بخشی از اقدامات که تاکنون انجام شده اقدامات تبلیغی خوبی بوده اما اینکه جهاد تبیین بوده است جای بحث دارد.
حجت الاسلام زهرایی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار راهبرد برای جهاد تبیین بیان کردند که شامل تقویت امید و چشم انداز آینده کشور، روایت درست حقایق، پاسخ به ابهامات آفرینی‌ها و تبیین بخشی از معارف اسلام است که اگر در این زمینه حرکت کنیم قطعاً در مسیر جهاد تبیین قدم گذاشته ایم. آنچه امروز در جهاد تبیین نیاز داریم این بیانات چهارگانه است که طلاب در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و امید است این رسالت به درستی شناخته شود و بتوانیم در این مسیر قدم برداریم. ‌
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما