تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
۰
کد مطلب : ۳۵۴۸۱

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی انتخاب شد

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی انتخاب شد
به گزارش آرمان هیأت، جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی، امروز با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.
در این جلسه، خیبر شریفی با ۹ رای به عنوان رئیس، مرتضی ایامی با ۶ رای نائب رئیس و بابک شاکری نیز با ۴ رای به عنوان دبیر شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی انتخاب شدند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات هیئات مذهبی استان در سامانه شمع، گفت: اساس اسلام بر مسئله بعثت، غدیر، محرم و ظهور است و دین اسلام در بعثت متولد، در غدیر به بلوغ و اکمال رسید اما در اثر بی توجهی و غفلت مسلمانان چند ماه بعد از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله به فراموشی سپرده شد و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام در عاشورا دوباره اسلام را احیا کرد.
وی افزود: غدیر روح اسلام و بعثت است و اسلام بدون غدیر در خدمت نظام سرمایه داری و آمریکا خواهد بود و باید تلاش کنیم آن گونه که پیامبر اکرم تاکید کردند ولایت و غدیر را تبلیغ کنیم.
دیلمقانی تصریح کرد: علامه امینی نقش بی بدیلی در زدودن مظلومیت و گرد و غبار از چهره غدیر داشت و ما هم امروز وظیفه ای سنگین در قبال غدیر داریم و همان اندازه که برای برگزاری مراسمات عاشورا و محرم و معرفی قیام سیدالشهدا (ع) تلاش می کنیم باید به معرفی ولایت امام علی ( ع) هم اهتمام داشته باشیم.
وی با بیان این که غدیر عیدالله الاکبر است و باید آن را به عید جهانی تبدیل کنیم، گفت: عید غدیر یکی از چهار عید برگ مسلمین است و در روایات از آن به بزرگترین عید مسلمانان یاد شده است و لذا باید برنامه های ما در جهت معرفت افزایی غدیر و تبدیل آن به یک شعار جهانی اسلام باشد.
حجت الاسلام دیلمقانی در پایان، نصب پرچم در معابر و سر در خانه ها، ایجاد پویش های " به علی همچون پیامبر عشق بورزیم " طبخ غذا، راهپیمایی و تجمع های بزرگ غدیر را از جمله راه های معرفی ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است در همه شهرستان ها ستادهای مردمی غدیر با همراهی و همکاری نهادهای مردمی و دولتی و حکومتی راه اندازی شده و تبلیغ غدیر صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما