تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۵۳۵۱

اعلام فراخوان شعار محرم 1401

اعلام فراخوان شعار محرم 1401
امسال هم مانند سال‌های گذشته، «فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به‌عنوان شعار مشترک محرم ۱۴۰۱ انتخاب شود.

هیأت، محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست. هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند. هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند. در کنار این امر اما لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید. شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است.
جامعه ایمانی مشعر ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و بالتبع انتخاب شعار اختصاصی هیأت، متناسب با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر، از جامعه بزرگ هیأتی دعوت می‌کند تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۱۴۰۱ مشارکت کنند.
ویژگی‌های شعارمطلوب شامل محوریت قیام سیدالشهداء(ع)، دربرگیرنده محورهای‌محتوایی و مفاهیم‌ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه‌حق، گویا و روان، فارسی ـ عربی است.
 
تیزر فراخوان شعار محرم ۱۴۰۱ 
محورهای‌ محتوایی خاص ۱۴۰۱ هم در محور اصلی امیدآفرینی بین مردم به‌ویژه نسل‌ جدید است. جهاد تبیین و ایجاد جبهه نصرت ولی‌عصر(عج)، میدان‌دادن به مردم جهت کنش‌ اجتماعی‌جمعی و مسئولیت‌پذیری، جریان حلقه‌های میانی و هیأت‌ اجتماعی، توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌آمده (ایران‌جوان)، هیأت و خانواده (با توجه به سبک‌زندگی‌عاشورایی با تأکید بر روضه‌های خانگی)، لزوم اصلاحات نظام اقتصادی بر پایه مشارکت مردم (اقتصاد مردم‌پایه‌ دینی) و نهضت‌ جهانی‌ مقاومت (مکتب‌حاج‌ قاسم) محورهای فرعی پیشنهاد شده برای شعار امسال است.
‌‌
افراد می‌توانند پیشنهادات خود را نهایتاً تا پایان جمعه ۲۰ خرداد به شماره ۳۰۰۰۱۵۴۲ پیامک و یا در فضای مجازی به شناسه‌کاربری @admin۱۵۴۲ ارسال کنند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما