تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۵۳۰۱
پیشنهاد ویژه روز دختر؛

این کتاب‌ها را به دخترتان هدیه بدهید

این کتاب‌ها را به دخترتان هدیه بدهید
 در تقویم ایرانی سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز «دختران» نام‌گذاری شده‌است‌‎؛‌ نام‌گذاری‌ای که ظاهرش ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و تجردش دارد و باطنش نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به‌ویژه شیعه اهل بیت(ع) است.
هر ساله روز اول ماه ذی‌القعده سالروز تولد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران به پاس قدردانی از این قشر وسیع و تأثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود. 
در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و برای قدردانی از مقام و منزلت دختران، فهرستی از کتاب‌های منتخب را که انتشارات شهید کاظمی با موضوع دختران منتشر کرده، معرفی می‌کنیم.
«مادر آفتاب» اثر مهرالسادات معرک‌نژاد
روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) این بانوی باعظمت اسلام که جلد دوم از مجموعه ۱۴جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» است. روایتی مستند با قلمی نو و شیوا اما داستان‌گونه که از ۱۰۰ داستانک تشکیل شده و از ولادت تا شهادت را به تصویر می‌کشد.
گزیده متن: از اهالی مدینه بود. در زد، وارد شد. سلامش کرد. از دلیل آمدنش پرسید. گفت: آمده‌ام از شما خیر و برکت بگیرم. فاطمه(س) گفت: هرکس سه روز بر پدرم یا بر من سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب می‌کند. پرسید: تا وقتی زنده هستید؟ فاطمه(س) جواب داد: هم در حیات، هم در ممات.
«عاشقانه‌ای برای ۱۶ساله‌ها» اثر سعیده سادات اکبری
داستان زندگی دختری نوجوان که در سن ۱۶سالگی آسمانی شد. شهیده راضیه کشاورز در ۱۱ شهریور ۱۳۷۱، همزمان با نوای ملکوتی اذان ظهر در مرودشت شیراز به دنیا آمد. والدینش به خاطر ارادتی که به خانم فاطمه‌زهرا(س) داشتند نام راضیه را برایش برگزیدند.
راضیه تا پیش از بهار ۱۶سالگی‌اش موقعیت‎‌های چشمگیری را در زمینه ورزش کاراته، مسابقات قرآن و درس و تحصیل کسب کرد. سرانجام در ۱۶ سالگی در فروردین‌ماه ۱۳۸۷ پس از آنکه از زیارت بارگاه امام‌رئوف(ع) به شهرش بازگشت، آرزویش برآورده شد و بر اثر انفجار بمب در حسینیه کانون‌فرهنگی رهپویان‌وصال‌شیراز توسط عوامل تروریستی وابسته به غرب، به شهادت‌رسید.
گزیده متن: امروز جمعه هست و آسمانش مثل همیشه دلگیر. خورشید کم‌کم غروب می‌کند و لکه‌های پراکنده و نارنجی رنگش را روی ابرها می‌اندازد. مریم اول صبح وقتی وارد آی.سی.یو شد، دعای ندبه را به یاد جمعه‌هایی که دعا را در خانه یا در حرم شاهچراغ با هم می‌خواندند، بالای سر راضیه زمزمه می‌کند. با یاد دلتنگی‌های راضیه برای امام زمان(عج) و پابه‌پای دل خودش دعا را می‌خواند و اشک از چشمانش روی ورق‌های کتاب چکه می‌کند.
«پرنیان» اثر محمد رضاخانی
کتابی با پاسخ‌های زیبا برای کسانی که حاضرند درباره حجاب بخوانند. این اثر پرتیراژترین کتاب در زمینه حجاب است و در محورهای متعددی همچون تاریخچه، قرآن و روایات، احکام، مدگرایی و غریزه، گفتار بزرگان، شبهات، جهانی شدن حجاب و قوانین پوشش در دانشگاه‌های مختلف دنیا بحث می‌کند و به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف می‌پردازد.
گزیده متن: وقتی حجاب را انتخاب کردم خیلی برای من سخت بود. اسماعیلم را ذبح کردم. در آمریکا وقتی اولین بار باحجاب شدم، همسرم از من دلیل کارم را پرسید. خیلی جدی به او گفتم: «این رابطه بین من و خداست، به شما هیچ ربطی ندارد، نه می‌خواهم مرا تحسین کنی، نه می‌خواهم به من بگویی دوست داری یا نداری» اولین روزی که حجاب را انتخاب کردم دعا کردم که خدایا اگر یک روزی خواستی این حجاب دومرتبه از سر من برداشته شود، آن روز را آخرین روز عمر من قرار بده.
«داستان‌های سپید» اثر جمعی از نویسندگان
داستان‌های سپید روایت سرگشتگی و ناتوانی در تصمیم است! این کتاب پرداخت‌های درونی زنانی است که از دریچه نویسندگان در معرکه‌های کار، خانواده، همسر، پوشش و دوستان خود را به رنج می‌کاوند و در بزنگاه انتخاب به کمال می‌یابند.
گزیده متن: همه آدم‌ها لحظه‌هایی توی زندگیشان هست که هیچ‌وقت فراموش نخواهند کرد. لحظاتی که مثل خون در رگ‌های پیکره انسانی جریان دارد و حیات را هدیه می‌دهد. نبودنشان، از زندگی یک روزمرگی تلخ می‌سازد که امید در آن مرده است. امروز قرار است شیرین‌ترین روز زندگی‌ام باشد. شارگ زندگی‌ام می‌بالد و من تا آخر عمر با نبض‌های کوچک و پی‌درپی‌اش جان می‌گیرم. به آینده‌ای مبهم قدم می‌گذارم. لبخند می‌زنم. لبریز از سرخوشی... .
«سعی هشتم» اثر سید محسن امامیان
هاجر، آن بانویی که به ظاهر کنیزی مطرود بود چنان خالصانه در راه توحید گام برداشت که قدمگاهش معبر انبیا و اولیا شد. «سعی هشتم» داستان زندگی این بانوی بزرگوار است که در هشت فصل و هر فصل با عنوان «سعی» به نگارش درآمده که زندگی حضرت هاجر(س) از کودکی تا بعد از رحلت را به تصویر می‌کشد. مراحلی که در شکل‌گیری شخصیت این بانوی نمونه تأثیرگذار بوده‌است.
گزیده متن: آب را چون چشمه‌ای جاری بر فراز تپه‌ای می‌بینم که بارها بر آن شدم و هیچ نیافتم. دل سنگ شکافته و آبی پرخروش از آن جوشش یافته. همراه آب میوه‌های الوان بر زمین گسترده می‌شوند. بلبلان فرود می‌آیند و چهچه سر می‌دهند. از زمین خشک علف می‌روید و به چشم بر هم زدنی زمین سبز می‌شود و از آن گُل و ریحان می‌دمد. درخت تنومند شاخه‌هایش را در هم می‌پیچاند و سایه‌اش را می‌گستراند و همزمان میوه‌هایش می‌رسند. سیب و انار با هم، تین و زیتون، نارگیل و رطب و... دست می‌برم تا هلویی آبدار بچینم و برای اسماعیل ببرم... .
«دخترها بابایی‌اند» اثر بهزاد دانشگر
این کتاب شرحی است از روابط پُراحساس و پُرعاطفه شهید مدافع حرم جواد محمدی و خانواده‌اش؛ ارتباط جواد محمدی و مادرش، ارتباط او و همسرش، شرحی است از جوانی که از همان دوره نوجوانی و جوانی دربرابر وقایع اطرافیانش بی‌تفاوت نبود و تلاش می‌کرد در هر جمعی از اجتماعات خانوادگی قرار می‌گرفت، آنجا را پر از شور و هیجان کند.
گزیده متن: دلم می‌خواهد بابا بهم غذا بدهد. بابا وقتی بود، برایم لقمه می‌گرفت. خودم بلدم بخورم، ولی بابا لقمه می‌گرفت. خب دوست داشتم. به قول بابا دخترها بابایی‌اند. بابا هم دوست داشت. لقمه‌هایش ماشین می‌شدند و می‌رفتند توی دهانم. انگار دهان من پارکینگ است. هواپیما می‌شدند، کشتی می‌شدند، سفینه آدم‌فضایی‌ها می‌شدند. هرچه می‌شدند دوست داشتند بروند توی شکم من.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما