تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۴
۰
کد مطلب : ۳۵۱۹۶

ششمین دوره انتخابات هیأت های مذهبی کشور در 430 نقطه کشور

ششمین دوره انتخابات هیأت های مذهبی کشور در 430 نقطه کشور
به گزارش خبرنگار آرمان هیأت، ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی،30 اردیبهشت‌ماه در 430 نقطه کشور برگزار شد.
داشتن مدرک لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیأت امنای هیئات مذهبی با سه سال سابقه، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال از شرایط داوطلبی این انتخابات بود.
نتایج این انتخابات امروز از طریق ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها در سراسر کشور اطلاع رسانی شد که قرار است این انتخابات 6 خرداد ماه در تهران برگزار شود.
 در ادامه گزاش بخشی از استان ها درباره ششمین دوره انتخابات هیأت های مذهبی را می خوانیم:
 برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با ١٠٢ داوطلب
حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۱۰۲ داوطلب برگزار ‌شد.
در این دوره از انتخابات نمایندگان هزار و ۱۶۰ هیئت مذهبی استان برای انتخاب ۵۱ نفر جهت عضویت در شورای هیئت‌های مذهبی استان پای صندوق‌های رأی رفتند.
برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی جهت تحقق اهداف ایران اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، افزایش انسجام اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی هیئت‌های مذهبی از اهداف مهم تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی است.
بصیرت‌افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعالیم اهل بیت در هیأت مذهبی و ایجاد عرصه عمومی جامعه هیئت‌ها برای همدلی همسویی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این شوراها است.
***********
انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در قزوین با حضور بیش از ۱۰۰ کاندیدا
انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان قزوین از صبح جمعه با حضور فعالان هیئتی استان قزوین در تمامی ۶ شهرستان استان قزوین برگزار شد.
در این انتخابات ۱۰۸ کاندیدا در شش شهرستان استان قزوین با هم به رقابت پرداختند.
در شهرستان قزوین ۱۵ کاندیدا و در شهرستان البرز نیز ۱۵ نفر برای عضویت در شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در شهرستان آوج نیز ۲۰ کاندیدا، در بویین زهرا ۱۷ کاندیدا و در آبیک نیز ۱۵ کاندیدا در انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی حضور داشتند.
همچنین در تاکستان نیز با بیشترین تعداد کاندیدا ۲۵ نفر با یکدیگر رقابت کردند.
گفتنی است در استان قزوین بیش از ۱۳۰۰ هیئت مذهبی فعال هستند.
*********
رقابت 17 نفر درششمین دوره انتخابات شورای هیئت های مذهبی آستارا
 حجت‌الاسلام حسینعلی رضا زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی همزمان با سراسر کشور در آستارا برگزار شد.
این انتخابات در دو حوزه آستارا و لوندویل برگزار شد، که ۱۲ نفر در آستارا و بخش مرکزی و ۵ نفر در بخش لوندویل نامزد انتخابات بودند.
بعد از شمارش آرا در آستارا و بخش مرکزی ارژنگ کرمیانی، رحیم پورواجد، کریم اندرونی، غلامرضا اژدرپور و آرمان عزتی‌اصل به عنوان ۵ عضو اصلی و امین صدق‌نژاد، قدرت‌الله ابراهیمی و علی حیدرنیا نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مذهبی انتخاب شدند.
***********
برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی در کرمان
 حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در کرمان گفت: خوشبختانه این انتخابات با استقبال کم نظیر مواجه شد و روند این رویداد همزمان با سراسر کشور بی خوبی انجام شد.
دو هزار هیئت مذهبی در استان کرمان فعال هستند و تمامی هیئت‌ها با شرط سه سال سابقه فعالیت امکان شرکت در انتخابات را داشتند.
 
وی خواستار ثبت هیئت‌های مذهبی در سامانه طوبی شد و گفت: در این زمینه هم شاهد استقبال هیئت‌ها بودیم و هزار و ۷۰۰ هیئت در این سامانه ثبت شده است.این انتخابات در ۲۴ شهر استان کرمان برگزار شد که در سال جاری برای نخستین بار این انتخابات در نرماشیر و فاریاب نیز برگزار شده است.
 
*********
ششمین دوره انتخابات شورای هیئت های مذهبی استان بوشهر برگزار شد
ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور، با حضور ۹۵ داوطلب در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان برگزار شد.
این انتخابات با نظارت حجت‌الاسلام ایمان روستایی نماینده سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل، حجت‌الاسلام محمد قادری معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر، رؤسا و کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی، ناظران اعزامی از مرکز استان و با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی برگزار شد.
در این دوره از انتخابات نمایندگان ۱۱۶۰ هیئت مذهبی استان برای انتخاب ۵۱ داوطلب جهت عضویت در شورای هیئت‌های مذهبی استان پای صندوق‌های رأی رفتند.
گفتنی است، انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هر چهار سال یک بار در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که امروز در سطح شهرستانی برگزار شد.
*********
انتخابات شورای هیئت های مذهبی گیلان در ۱۵ حوزه برگزار شد
حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی به عنوان یک نهاد مردمی در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌تواند کمک کار سازمان تبلیغات اسلامی باشد که در سال‌های مختلف شکل گرفته است.
امسال با حضور پرشور هیئت‌های مذهبی شاهد برگزاری ششمین دوره انتخابات این شورا بودیم و این انتخابات در گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
۹۵۵ هیئت مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی واجد شرایط در انتخابات و رأی دادن شناخته شدند که از این تعداد ۲۰۵ نفر نامزد انتخابات شده که در مجموع ۷۱ نفر انتخاب شدند.
ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان گیلان در ۱۵ حوزه برگزار شد.
***********
ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی پلدختر برگزار شد
انتخابات ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی پلدختر هم‌زمان با سراسر کشور روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.
شهرستان پلدختر ۱۲۵ هیئت مذهبی دارد که از این تعداد ۱۰۲ نفر از مسئولان این هیئت‌ها در انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شرکت کردند.
۱۴ نفراز مسئولان هیئت‌های مذهبی نامزد انتخابات شدند که تعداد پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند که به ترتیب آرا برزو نیازی، حجت اله زرین جویی، فضل الله بابایی، احمد علی پور و محمدرضا حاجی پور بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.
همچنین حسین پورنصیر، مریم دریکوند و زینب خانی پور به عنوان اعضای علی البدل شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان پلدختر انتخاب شدند.
***********
مشارکت ۸۳ درصدی در انتخابات شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی
حجت‌الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: تعداد ۷۱۵ هیئت مذهبی در استان خراسان شمالی در سامانه طوبی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۱۶ نماینده هیئت، در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی به‌پای صندوق‌های رأی آمدند.
 
مذهبی به‌عنوان قدرت نرم گفتمان سازی در نظام مقدس اسلامی همواره در راستای بسط ارزش‌ها و دفاع از حریم امامت و ولایت با تأسی از قیام عاشورا نقش‌آفرین بوده‌اند.
شبکه هیئات مذهبی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ظرفیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود که راهبری این شبکه توسط خود مردم و در قالب شورای هیئات مذهبی شهرستان و استان انجام می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی به‌مثابه خادم این شبکه‌ها عمل می‌کند.
یکی از مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی که به فرموده امام امت از مهم‌ترین رویش‌های انقلابی است؛ سازمان‌دهی، رهبری و راهبری و خدمت‌گزاری به هیئات مذهبی به‌عنوان یک مجموعه فاخر دینی و مذهبی است.
انتخابات شورای هیئتت مذهبی برای انجام امور مذهبی و فرهنگی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود که امسال شاهد حضور چشمگیر نمایندگان هیئات مذهبی استان در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بودیم.
حجت‌الاسلام رفیعی ضمن تقدیر از حضور پرشکوه هیئات مذهبی و دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات هیئات مذهبی خراسان شمالی در حالی به پایان رسید که مشارکت نمایندگان هیئات نسبت به ۴ سال قبل حدوداً ۱۰ درصد افزایش داشته است.
************
۱۶۸۱ نفر در انتخابات شورای هیئات مذهبی مازندران شرکت کردند
حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مازندران از شرکت ۷۹ درصدی مسئولان هیئات مذهبی در انتخابات شورای هیئات مذهبی مازندران خبرداد و افزود: هزار و۶۸۱ هیئت مذهبی استان مازندران در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی مذهبی، در شهرهای استان شرکت کردند.
ششمین دوره از این انتخابات با افزایش ۱۵ درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل روز جمعه در ۲۴ شهر استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد که پس از تأیید صحت انتخابات و افراد منتخب، به صورت استانی و سپس کشوری نیز برگزار خواهد شد.
با توجه به دستورالعمل برگزاری انتخابات و شرکت کنندگانی که مجاز به رأی دادن می‌باشند، این دوره با استقبال خوبی از سوی مسئولین هیئات مذهبی روبرو شد.
برنامه ریزی و اتخاذ تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های هیئات مذهبی برای تحقق اهداف چشم انداز ایران ۱۴۴۴ در گام دوم انقلاب مبتنی بر راهبردهای کلان ملی و راهبرد سازمان هیئات مذهبی و بصیرت افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی که مبعث از تعالیم اهل بیت (ع) در جامعه هیئات، از اهداف تشکیل این شورا است.
در این دوره از انتخابات حضور کاندیداها با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به دوره‌های قبل رشد چشمگیری داشته است.
 
*********
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما