تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۵۱۷۹
30 اردیبهشت ماه در 430 نقطه کشور؛

ششمین دوره انتخابات هیأت های مذهبی کشور برگزار می‌شود

ششمین دوره انتخابات هیأت های مذهبی کشور برگزار می‌شود
ششمین دوره انتخابات هیئات مذهبی کشور، 30 اردیبهشت‌ماه در 430 نقطه کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد خان‌جانی رئیس ستاد مرکزی  ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی از برگزاری ششمین دوره انتخابات هیئات مذهبی در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این انتخابات 30 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر در 430 نقطه کشور برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساعت برگزاری انتخابات تا ساعت 18 عصر روز جمعه 30 اردیبهشت‌ماه قابل تمدید است، خاطرنشان کرد: ادارات کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس تعداد استقبال‌کنندگان و هیأت های شرکت‌کننده در انتخابات می‌توانند ساعت برگزاری را تمدید کنند.
حجت‌الاسلام خانجانی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی تشکل مذهبی، دینی، غیرحزبی و غیر جناحی است،  تصریح کرد: اعضای این شورا بر اساس فرایند خاص انتخابات از بین مدیران هیئات مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند. شورا‌های منتخب در هر شهرستان از بین خود رئیس، نایب‌رئیس و دبیر را به‌عنوان هیأت رئیسه انتخاب می‌کنند که پس از رای گیری اعضای اصلی انتخاب و تحت عنوان شورای هیئات مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.
معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات گفت: داشتن مدرک لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیأت امنای هیئات مذهبی با سه سال سابقه، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال از شرایط داوطلبی است.
خان‌جانی همچنین ثبت‌نام هیأت های مذهبی در سامانه طوبی  را برای علاقه‌مندان نامزدی در انتخابات، ضروری خواند و تصریح کرد: اگر هیأت مذهبی در سامانه ثبت نشده باشد اما اداره کل در استان این هیأت را تأیید کند، می‌تواند در انتخابات شرکت کند به شرطی که پس از انتخابات امور ثبت‌نام خود را انجام دهد.
معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی مبتنی بر راهبرد «جامعه‌پردازی» و باهدف افزایش ارتباطات و تعامل میان فعالان فرهنگ دینی، ایجاد امکان همکاری‌های گسترده میان آنها، افزایش سرمایه اجتماعی‌شان؛ و تأسیس نهادهای واسط میان حاکمیت و فعالان مردمی، برنامه «شبکه‌سازی» تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی کشور را در دستور کار دارد. از جمله این شبکه‌سازی‌ها، «شورای هیأت‌های مذهبی کشور» است که در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی فعالیت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام خانجانی اضافه کرد اهداف شورای هیأت های مذهبی در اساس نامه چنین ذکر شده است:
«ایفای نقش واسط میان نهادهای حاکمیتی، دولتی، حوزوی، دانشگاهی با عموم جامعه هیئات مذهبی اهل‌بیت (ع) ، سازماندهی و راهبری جامعه هیئات مذهبی، افزایش انسجام اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جامعه هیئات مذهبی کشور، ارتقاء منزلت اجتماعی و دانش نظری در جامعه هیئات مذهبی کشور، صیانت از حقوق و ارزش‌های جامعه هیئات
و بصیرت‌افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی که منبعث از تعالیم اهل‌بیت (ع) است در جامعه هیئات»
همچنین طبق اساس نامه تدوین اطلس فرهنگی جامعه هیئات مذهبی کشور و تحلیل وضعیت موجود ، پایش و تحلیل پیوسته جامعه هیئات مذهبی و تدوین پیش‌نویس سند تقسیم‌کار ملی در موضوع هیأت را از جمله وظایف این شورا اعلام شده است.
محمد خان‌جانی زمان شمارش آرای انتخابات هیأت های مذهبی را بلافاصله پس از اتمام رأی گیری اعلام کرد. و اضافه کرد: پس از تأیید نهایی، نتایج انتخابات از طریق ادارات کل تبلیغات استانی اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما