تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۵۰۹۵

نشست شورای هماهنگی شبکه‏‌‍‍ های هیات و تشکل‌های دینی کشور در بوشهر

نشست شورای هماهنگی شبکه‏‌‍‍ های هیات و تشکل‌های دینی کشور در بوشهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در حاشیه نشست‌های کارشناسی شورای یاد شده در گفت و گو با ایرنا گفت: مجموعه‌های مختلفی در بخش هیات و مجلس‌ اهل بیت فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیات های مذهبی کشور، جامعه ایمانی مشعر، هیات رزمندگان و هیات دانش آموزی انصار المهدی اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدرضا طاهری افزود: این مجموعه‌ها در کنار برخی از مجموعه‌های مرتبط با هیات‌ها مانند جامعه مداحان، بنیاد دعبل خزایی و رزمندگان اسلام در حوزه هیات‌ها هر سال نشستی را برگزار می‌کنند که امسال میزبانی این هیات‌ها به استان بوشهر رسیده است.

وی ادامه داد: این نشست با محور سخنان هفته جاری رهبر معظم انقلاب در موضوع هیات تشکیل شده است که در قالب آن راهکاریابی و شیوه پیاده‌سازی منویات ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طاهری اظهار کرد: انتظار می‌رود این تشکل بتواند در نشست بوشهر به جمع‌بندی خوبی برسد و استان بوشهر بتواند محور جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب و پرچم‌دار این جریان باشد.

وی گفت: کارکرد این شورا تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های کلان و هماهنگی تمام شبکه‌های هیات و ایجاد و انتخاب راهبرد برای فعالیت‌های هیات‌ها و شبکه‌های مربوط به هیات‌های مذهبی است.

دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیات کشور نیز گفت: این شورا بالاترین شورای مسائل مربوط به هیات است یک سری راهبردها و رویدادها را برای مناسبت‌های پیش رو تعریف می‌کند.

سید محمد صادق هاشمی افزود: در شورای هماهنگی شبکه‏‌های هیات و تشکل‌های دینی هماهنگی بین این شبکه‌ها و زیرمجموعه‌های آن در استان‌ها ارزیابی و کارشناسی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در شبکه هیات‌ها و تشکل‌‍‌ها با اینکه همه کار خود را انجام می دهند ولی با این وجود یک وحدت رویه و عملیات‌های گفتمان ساز برای آنها تعریف خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب هیات را محل گفتمان جهاد تبیین معرفی می کند باید در نشست شورای هماهنگی شبکه‏‌های هیات و تشکل‌های دینی این مهم را بررسی و مسئول راهبری آن مشخص شود تا مطلب مورد نظر ایشان بخوبی عملیاتی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما